fredag 13 april 2012

Vem vill inte ha glänsande hår!! SF Beauty

Hejjj, Happpyyyyyyyyyyy Friday på er alla:) idag blir det hår för hela slanten:) för ladies vi alla vet hur viktigt det är med friskt och glänsande hår. Men glöm inte att hår mår även mycket bättre ifall din insida gör det också!
Föressten fick för mig i Morse HALLLÅÅÅÅÅ MALOU VON SIVERS, this is for you,,,bjud in mig på din show så ska vi göra Sverige vackrare:)


Så då börjar vi, föressten gjort denna mask för inte mindre än Kate Hudson.
Jag älskar verkligen hemmagjorda skönhets ingredienser, men ibland är det svårt att  inse grymheten som kommer ut ur en hemlagad hår mask, men det är sååååå överasskande hur väl de fungerar! När ditt hår är så torrt och så skadad, och låt mig säga att då är yoghurt ett måste för ditt hår! Yoghurt är fantastisk eftersom den är full av mjölksyra (som också är sååå bra för huden)! Mjölksyra hjälper ditt hår att växa och är bra att göra håret glänsande! Detta recept är grymt för glänsande hår! Denna mask fungerar också bra för hår och hårbotten och är fantastisk till att bekämpa mjäll eller torr hårbotten som många får under vintern i Sverige iallfall inga problem här i Dubai med det, men i Sverige kliade min hårbotten jätte ofta och då gjorde jag denna mask hjälper verkligen och man får glänsande hår på köpetJ
Ingredienserna är:
 1/2 kopp yoghurt
 2 msk olivolja
 1 ägg

Lägg allt i en skål, vispa ägget tills den är slät och lätt skummande, Tillsätt sedan olivoljan och fortsätt att vispa. Lägg yoghurt i långsamt och blanda smidigt med en gaffel. Lägg i ditt hår i sektioner och låt sitta i 30-40 minuter innan tvätt!
Insider tips:
Litet tips som jag ofta gör inte till DENNA mask andra: är att blanda din hårmask I en skål och lägg i några droppar av din favorit olja, tex ricinolja, mandelolja, olivolja eller kokosolja, m,m  och värm blandningen i micron några sekunder och massera in i hela håret. Det beror ju självklart vilken hårmask det är, men ska du lägga någon av oljerna ensam i håret värm! BÄTTRE RESULTATJ
Mitt hår

Även Dagens Tanke:)  LIFE is a blessing:)


7 kommentarer:

  1. jaaaaaaaa
    jag skull vilja se dig hos malou...där du delar med dig av dina tips

    SvaraRadera
  2. hejjjj sötaste kom tillbaka till sverige och sprid din magi här...

    din vän

    SvaraRadera
  3. ska provas ikväll...vad tipsar du för oljor?

    maggan

    SvaraRadera
  4. önskar fler var som dig i sverige..sååå skön, du verkar vara en tjej fötterna på jorden och väldigt positiv

    SvaraRadera
  5. MALOUUUU BJUD IN SARA....älskar dina tips tack för en grym blogg...
    uppdaterna gärna oftare ifall du kan

    Ann-louise

    SvaraRadera
  6. villl okså att du ska vara med på efter tio:)

    Sanna

    SvaraRadera
  7. vill se mer skönhet på svensk tv:)

    SvaraRadera