onsdag 25 april 2012

SKÖNHETSBUBBLAN PÅ SVT & ANDRA TANKAR...WE NEED I CHANGE

Jag personligen är jätte intresserad utav politik och väldigt insatt ifall ni bara visste hur mycket, och tycket det finns så mycket mer vi kan diskutera och debattera om än vad tjejer väljer att göra för skönhetsingrepp! Som att en tjej i Ryssland hölls i en lägenhet av 3 killar och våldtogs flertals gånger och slängdes ut sen och man tände på hennes kropp, hon avled senare på sjukhuset och killarna släpptes på brist av bevis! Sånt kan vi diskutera saker som vi kan förändra, och mellanöstern politik ska vi inte ens snacka om då det behövs mycket för det ska bli bättre!

Men att slösa tv tid och våran tid på att titta på sådana dokumentärer, där "Jane" pratar om sina ingrepp känns som jag ser hennes ansikte varje gång det handlar om skönhetsoperationer i Stockholm!!!!!??? Jag personligen sysslar mycket med skönhet men det gör jag för det är kul inte något som jag tänker på 24 timmar om dagen! Det finns så mycket mer som jag gjort och kan! Det är det som är sorgligt med Sverige att man dömer så snabbt, och att varje gång man ser dessa dokumentärer så tror man alla som gör dessa ingrepp är en typ av tjej som gör dessa ingrepp!! Jag har aldrig opererat mig och jag får ständigt frågor om ifall jag gjort några operationer, och vissa tro inte ens på mig när jag säger nej, verkligen irriterande men ändå ifall jag har gjort en operation! gör det mig till en "blåst" person eller ”inte tänker på annat än mitt yttre”  Jag gick ut gymnasiet med en av klassens bästa betyg! är inte det viktigare?
Visste ni att jag sedan jag var 15 år velat vara med i debatt på tv eller dom andra debatt programmen i sverige, då jag älskar politik och speciellt väldigt inriktad på mellanöstern men även svensk politik! Har gjort uppsatser både på universitet och skolan när jag var ynge om politik som israel och palestina konflikten och åkt till visa länder som Iran för att ta reda på mina frågor! Så Snälla döm aldrig en person efter utseende eller som i sverige sticker det i folks ögon att man vill köpa en väska för 30.000, men ifall jag hederligt jobbar och köper den så varför är det ett sådant stort problem! Istället för att tänka, Vilken tjej hon har gjort detta och hjälpt dessa människor, så tänker man åhhhhh va ytlig du är för man råka säga att man älskar just den där dyra väskan!

Jag kommer ihåg när jag gick i 8-9, så satt jag i biblioteket på alla raster och gjorde arbeten om politik gjorde uppsatser om allt från Saddam Hussein till konflikten i Palestina, när jag var klar skrev jag ut den hemma och stolt satte ihop arbete så fint som möjligt med massa bilder och lämnade in, och detta fortsatte jag göra även när jag började på universitetet i Stockholm som jag tyvärr inte gick klart då mycket annat kom i vägen men jag läste några kurser på södertörns högskola.
Jag var den tjej som alltid fick hitta på ursäkter om varför jag inte kunde följa med ut på helgen på gymnasiet då jag både inte fick och samtidigt ville plugga! Jag älskar mina föräldrar för dom var så hårda, när jag idag tittar tillbaka på den tiden! Jag satt hemma på helgerna och gjorde klart arbeten och pluggade inför prov, min favorit grej på gymnasiet var skriva arbeten, mitt projektarbete handlade om Hedersmord och var på över 60 sidor, tjock som en bok, jag var den som inte hade något att prata om på måndagen när alla kom tillbaka till skolan och alla pratade om vilka fester dom hade varit på och vilka killar dom hade träffat m,m. Men det var långt ifrån min värld, men jag är överlycklig idag för det blev istället mycket mys med familj, samtidigt nära vänner.  Nu blev det mycket tankar av att jag fått kommentarer förr till denna dumma programmet skönhetsbubblan med Jane! Aahh allt kom på en gång! Jag är verkligen en person som hatar när folk dömer och ser ner på människor! Och det känns som att just jag träffat för många sådana personer i mitt liv!

 Istället för slösa tid på sådana program lägg tiden på något viktigare, förstår kanalerna tjänar pengar på dessa löjliga program! Men varför inte prata om viktigare saker som vad som händer i Sverige, som att kungahuset suger pengar från skattebetalarna och kräver över 30 miljoner kr för Victorias dotter?? Över den sjukt löjliga summa dem redan får! och det finns singel mammor i landet som kämpar för att klara varje månads räkningar!

Sverige har hemlösa som inte får någon hjälp? Vi har svenska som sitter i fängelse i länder där man behandlar dem som en ”sjukdom” dem vill utrota! Varför gör man inget???



29 åriga Kim som riskerar få dödstraff och kommer inte få rättvis rättegång ifall ni bara visste hur han behandlas där inne
JAAA vi som bryr oss om skönhet kan även tänka på annat & diskutera annat!!!! Känns som varje gång som Sverige klättrar upp så kommer dumma saker som Sverige demokraterna eller dömande människor med meningslösa program och får Sverige att ramla ner igen. Inte konstigt många tycker att sverige styrs av jantelgen …uschhh för dömande människor finns inget värre!
Så bli inte överasskade ifall ni ser mig på debatt tala om Politik och inte Botox!
Blev mycket på en gång men hoppas ni förstår vad jag menar!
I slutändan låt folk göra vad dem vill med sina utseenden inget ni någonsin kommer kunna kontrollera ändå, och döm dem inte efter det, sedan finns det trasiga tjejer som vänder sig till plastikkirurgi som Jane, men dem är en helt annan fråga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar