måndag 16 april 2012

Dagens SB: MAGIC Gojibär

Gojibär   (SB= Sara Beauty) dagens tips:)

Alltså det finns så mycket ute i världen som är bra för oss både på insidan och utsidan, som sagt komihåg att mår din insida bra så skiner du på utsidan. Idag ska jag berätta om en av grejerna som jag inte kan vara utan och det är Gojibär!!! Inte är det bara bra för ditt hår och hud:) även massa annat också.

När jag handlade i Sverige såg jag till att fylla mina skåp med massa nyttigt, men här är det så mycket jobb och stress så det blir inte alls så mycket i skåpet MEN jag försöker alltid ha visa saker hemma…små grejer som gör underverk, för ett tag sen var det ju mycket snack om Gojibär och helt ärligt förstod jag mig inte på det, men i Dubai fortsatte jag höra om detta ”Superman” bäret som verkade skapa magi! Så jag började med det för 1 månad sen och tro det eller ej så skriker min hud TACK! Min hud börjar tala ”jag är frisk nu Sara och mår bättre sluta aldrig med Gojibär” och jag ska lyssna!!! jag ska alltid försöka äta en handfull varje dag, så börja du ocksåJ


'

SB Tips: Ät dem som de är, som snacks eller använd som ingrediens i maten när du lagar, blanda Gojibär i gröten eller müslin eller som jag alltid gör ha en påse i väskan som jag du äter som snacks uteJ
Visste ni att: "Därför jag älskar det:")
Bäret är fullproppat med viktiga mineraler såsom järn, kalcium, zink, selen. Antioxidantaktiviteten i Gojibär är extremt hög.
Gojibär är en  av världens nyttigaste bär
stärker ögon, ben och muskler samt njurar, lever och blod
Minskar stress & oro
Starkare hjärta
Sänker ditt blodtryck och kolesterolvärde
6 ggr mer betakaroten än i morötter
Det enda livsmedel hittills som stimulerar produktionen av mänskligt tillväxthormoner
Innehåller A-vitamin, B1, B2 och B6-vitamin, C-vitamin samt E-vitamin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar