torsdag 12 april 2012

Magic Potato....och lite tankar:)

När startade bloggen tänkte jag ..men gud vad ska jag skriva om och vad ska jag inte skriva om! Jag var väldigt kluven, ska jag skriva om jobb, om vilka jag sminkar, sminkat! Privatlivet osv…..och kom fram till att jag inte kommer skryta om att jag sminkar den och den, lita på att jag är duktigt på det jag brinner för. Kan säga såhär att jag alltid fått frågor av kunder, vänner familj m,m om vad dom ska använda för hudvård, smink och dom vill ha tips, jag även ställt upp med att vara med på tex en brud mässa där jag gav tips om färger ögonbrynform m,m. sedan sa alltid folk runt omkring mig att jag borde starta en blogg och BARA tipsa om sådant, men jag märkt man kan ju inte hålla sig från att dela med mig om Dubai och livet sååå lite kluven… man vill inte bli dömd eller så därför jag nog inte skriver för mycket privat,,jag vet att jag är goooooo som fan…J men ändå man vill inte lägga ut för mycket på bloggen men man vet aldrig vad som händer. Iallafall fick denna fråga som jag ville lägga upp!

Hej Sara ...Redan nu tycker jag att din blogg är super..sprid mer beauty till Sverige Sara. Jag hoppas att du kan hjälpa mig med ett litet problem .. Jag  är så mörk under ögonen känner mig sååå obekväm utan smink .. finns det någonting som kan hjälpa mig??

Först och främst Hej Stina, en ganska bra fråga och det är så många som har det problemet och det är så jobbigt för man ser så trött ut när man igentligen känner sig jätte pigg. Vi måste veta att mörka ringar under ögonen har många olika orsaker, tex vissa har det genetiskt och andra genom stress osv. Men som tur va finns det hjälp för alla allt från att besöka en klinik till hemma gjorda tips som minaJ kom ihåg man kan förbättre men inte helt ta bort det mörka ifall det är genetiskt.





Tips 1:
Min magic potato:)
Självklart bör du definitivt försöka sova så mycket som möjligt (även försöka att sova förhöjd), men en av de bästa sätten att förbättra mörka ringar är med potatis! Jag vet att det låter galet, men det fungerar!
Prova blötlägg ett par skivor av potatis i mandelolja i 5-10 minuter, sedan lägg dem på dina ögon och låt sitta i 10 minuter! Gör detta en gång om dagen om det behövs, du kan även lägga skivan en stund i frysen nästa gång ifall du kände att det inte gjorde så mycket.
Även något som jag göra annars jag river skalad potatis och direkt tar det och lägger stor bunt på ögonen på hela området och ligger på soffan med det ungefär 20 min.
Tips 2
Ifall inget funkar som krämer och alla möjliga andra tips ska du till en klinik och få fillers insprutat under ögonen det ska få bort det mesta av det mörka.
(Använd också dom bästa produkterna just för dina problem/ögoncreme/serum m,m)

Och kom ihåg livet är ”precious” så låt inte det störa dig för mycket.. kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar