onsdag 18 april 2012

Dagens tanke!

Dagarna har gått så snabbt, Det har varit mycket jobb, grejen är att jag väntar på ett svar och idag sa dom att det kommer dröja ännu mer, alltså typiskt Dubai allt tar så mycket längre tid här..såååå irriterande…det blev en visning med Robert Cavalli igår men orkade inte hämta kameran från bilen. Iallafall tänkte på detta när jag satt i balkongen igår kväll med en vän, en väldigt vacker tjej och hon sa att hon hatar sig själv ibland, och så började hon prata om massa små fel hon inte var nöjd med på sig själv och visst vi skrattade men inerst inne så vet jag att hon inte helt skämtar om det. För vi tjejer/kvinnor är väldigt hårda mot oss själva och när ska detta ta slut?

Hur många av oss tror att vi är riktigt vackra? ifall Sanningen skall fram, oavsett vad någon säger till mig, . Jag hatar att erkänna detta, men de flesta makeup artister är några av de som är hårdast mot sig själva! Vi är besatta av att skapa och framhäva skönhet, men ibland behöver du bara omfamna din egen skönhet! Jag såg ett inlägg om kändisar som är allvarligt sjukt vackra och inte tror att de är det alls! Tex  jessica alba sa ”jag har tjocka lår, hängiga bröst och massa celluliter” Jag började tänka!  hur många av er tjejer tycker inte att du är vacker?

Jag tycker det är dags att omfamna oss själva och inse skönheten är så mycket mer än vad som möter ögat! Jag tror väldigt mycket på att ha ett rent hjärta och hjärna… med hjärna menar jag att man alltid försöker hjälpa andra och tänker på att förlåta och se det bästa hos människor m,m det finns så mycket som jag ser hos folk som får dom att bli ”snygga” i mina ögon hellre omtänksam än ha världens snyggaste yttre!

Jag vet att detta låter lite konstigt! Men tror mig älskar du dig själv blir livet ett steg lättare, jag skulle säga mycket lättare. Jag hade år jag inte alls tyckte om mig själv för utseende, men insåg att jag är ju en bra människa och får alltid beröm för det jag gör för andra, och det tog ett tag till jag insåg att det vad gör oss vackra som människor tycker jag. Så visst tycker jag att ni ska framhäva skönhet men det är inte viktigast i livet utseende försvinner men ska en person älska dig livet ut även när ditt utseende försvinner så är insidan som vi ska arbeta med mest!

Speciellt när man bor i Dubai och ser alla dessa människor jaga pengar, strävar efter matriella ting och ändrar sig som person för nå vissa saker,,,,så inser jag ännu mer att pengar och matriella ting är INGENTING!!! Framför lycka och hälsa…
Nu är jag helt övertygad om att ingen är perfekt, och varje person är vacker i hans / hennes eget unika sätt. Yttre skönhet kan lätt försvinna om det inte åtföljs med intelligens, god attityd och ett gott hjärta, låter ju väldigt "cheezy" men har träffat så många tjejer som bara klagar på sig själva och det kan få en person och verkligen må otroligt dåligt.



“I dont think I’m a sexy, beautiful Woman.
I look like Ted Nugent in a black wig.”  –Megan Fox

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar