torsdag 17 maj 2012

*Sommarhår*

Jag kan inte berätta för er hur mycket jag nyligen velat ändra mitt hår! Varje gång jag kommer nära att göra något, hinner mina tjej kompisar här övertala mig ur det! Jag letar fortfarande  efter den rätta frisyren, förhoppningsvis  hittar jag något snart! Blev riktigt inspirerad utav denna söta skådespelerskans sommar hår

Jag vill inte göra något extremt då jag inte vill skada mitt hår, ifall ni visste.. Jag har haft alla färger man kan ha och bestämt mig för att inte misshandla mitt hår på det sättet igen då jag tar hand om mitt hår ganska mycket. Hahahah kommer ihåg när jag trodde det var blont men det var orange såååååå hemskt det var uschhh jobbig färg att bära, hur tänkte jag igentligen hahahJ Men när det kommer till hårvård är jag verkligen expert vare sig det gäller mixa en blandning i köket eller köpa produkter som är rätt för mitt hår. Men igår så klippte jag typ halva håret, vilken lättnad, det kändes så ofräscht, alltså ett råd ifall ditt hår kvalite inte är gjord för långt hår så ha inte långt hår finns inget värre än tjejer som tvingar på sig långt hår, tex ifall hon egentligen har väldigt lokigt och plattångar håret varje dag eller det är så tunt att längden är några hårstrån, förstår ni mig, det måste se friskt ut helt enkelt, titta bara på  Charlize theron, hon passar bara i kort så perfekt är den kvinnan med superfint sommarhår.

Passar inte alls!så som kort hår gör på henne

 Glöm inte heller solskydd för håret när ni går till stranden, då jag inte besöker stranden så anväder inte solskydd för håret så ofta, men använd ifall du ska på stranden du kommer ångra dig sen när ditt hår blir slitet och torrt! fint hår fin flicka:) men komihåg långt hår är inte alls snyggast, det som passar dig är snyggast.

Använder denna hår toning när jag inte har tid för att gå och göra det på salongen, man får en jätte fin glans på håret, men sist hade jag i det för länge, så det blev mycket mörkare än jag ville, så håll koll på tiden ifall du inte vill bli mörkare!
Jätte bra serie från Redken, solskydd för håret och för hårbotten.

2 kommentarer:

  1. Var i palm Jumeirah när jag var på semester i dubai,,,shitttt vad fint du bor värsta drömmen bo på en ö!

    SvaraRadera
  2. :) jo det var en dröm, vi köpte en lägenhet här så vi alltid kan åka hitt och känna oss hemma:)

    SvaraRadera