måndag 28 maj 2012

*Locka håret GIRLS*

HI Girls!

Vilken dag som vanligt, massa jobb,,, pluss jag har ett jätte spännande projekt som kommer i min väg snart, kan ge en ledtråd Victoria`s secret AngelsJ i alla fall nu ska vi prata om sexi hair!
Jag brukar ofta få frågan hur jag gör mina lockar, då jag lockar håret, så tänkte tipsa om locktänger och lite kort om lite tips som kan hjälpa er att få sexiga lockarJ
Jag använder Björn axens locktänger när jag vill få stora fina lockar som håller länge, dem har funnits ganska länge, men jag personligen tycker dem är super bra. Brukar ta lång tid så ha tålamod när du ska locka håret, gör det inte ifall du inte har tid.
Björn axen har locktänger i storlek 38,32, 25 och 13mm (skapa en unik look med massor av olika storlekar på lockarna)


Några snabba tips:

-Se till att ditt hår är helt torrt när det ska lockas, eftersom fuktigt hår slits värre av värmen.

-Värmeskydd Ett måste när du ska använda plattång och locktång ”rekommenderar kerastase”

-Tvätta håret gärna med volymschampoo och volymbalsam, för volym.

-Ibland lockar jag överhåret med spolar och lockar underhåret med en locktång och sedan är överhåret väldigt lätt att locka med en locktång och håller längre!


- Jag använder mig av hårklämmor och delar upp håret i sektioner och lockar sedan sektion efter sektion.
-För att få lockarna att hålla är hårspray jätte viktigt.
-Rör inte lockarna förrän de svalnat helt, annars blir det rakt väldigt snabbt igen.

-Öva, Öva och
Öva lite mer! och snart har du drömlockarna.





7 kommentarer:

  1. bra blogg,,,älskar dina tips ..men undrar finns det någon speciell concealer du rekomenderar

    SvaraRadera
  2. Hej söta du...

    tack, och när det kommer till conealer så beror det på vart du ska lägga den! under ögonen rekomenderar jag just nu magic concealer och concealer ifrån Mac och även MUS trio concealer!
    finns hur många som helst! men ska skriva ett inlägg om just concealer så titta in igen på bloggen....

    kram

    SvaraRadera
  3. Hej
    såååå bra blogg men pleaseee blogga mer... jag undrar även hur du hunnit göra så mycket och vilken utbildning i sthlm du rekomenderar inom make up artist branshen??

    tack/Lara

    SvaraRadera
  4. du är så vacker kan inte sluta titta på dig!

    SvaraRadera
  5. wow vilket vackert hår!

    SvaraRadera
  6. Vilken storlek på locktång har du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alla 4 just nu, men den jag använder mest är storlek 32..

      Radera