fredag 4 maj 2012

Clarins ”Ever Matte”


Först och främst ..............
HAPPY FRIDAY EVERYONEJ
Clarins ”Ever Matte” Foundation..

Clarins senaste Foundation är en matt Foundation som verkligen inte kan göra dig besviken. Jag själv älskar alla Clarins foundation, när det kommer till foundation så har Clarins några av dem bästa, alla kan hitta sin foundation  för sin hudtyp från Clarins. Jag blev kontaktad av Clarins i Dubai för att komma och titta på deras nya foundation och puder som dem skapat till. Jag har provat båda i några dagar och kan inte säga något dåligt om varken pudret eller deras ”Ever matte” foundation.
Ifall du är ojlig så är den perfekt plus som den samtidigt inte blir kakig ifall du applicerar mer för bättre täckning.

Innehåller solskyddsfaktor 15, men komihåg det räcker inte, ha solskyddsfaktor under ändå.
Täckningen skulle jag säga är medium.
Har du provat deras foundation Everlasting så kan jag säga att skillnaden är, vill du har full täckning är det everlasting som gäller, men jag tycker har du väldigt torr hy ska du verkligen hålla dig undan denna foundation.
Det nya pudret är verkligen en ”shine stopper” och finns i 4 färger. Pudret är ett mineral och växtbaserat, pressat puder som lämnar huden matt och jämnar ut hudtonen. Smälter in i huden och får den att se naturligt jämn ut. Formulan är baserad på en kombination av mineralpigment och växtbaserade ingredienser som inte irriterar huden. Den kommer i en jätte fin dosa och det kommer bli min ”väsk” puderJ bra att ta med ut, då du vill göra en ”touch up”. Har du ojlig hur är den sååååååååååååååå bra girls!!!! Själv har jag inte ojlig hy och den var jätte bra att pudra med över mina andra foundation.





1 kommentar: