lördag 26 maj 2012

*MIN SOMMAR blandning till ditt hår*

Sommaren är här i alla fall i Sverige, här är det för varmt! Något som inte är roligt med Dubai är att det aldrig finns ett mellan läge, antingen är det för kallt eller för varmt aldrig normalt, men ärligt känns det som det har varit sommar här i månader!  Mitt hår och min hud som reagerar på denna värme, och tro mig på ett bra sätt ifall man tar hand om sig själv! Jag är så duktig på att hjälpa andra med deras problem, men när det kommer till mig själv så känns det som jag inte hinner att lösa mina, t.ex. tappar  jag jätte mycket hår just nu vet inte varför, verkligen inte roligt, det kan vara vattnet här i Dubai men vet inte riktigt, inte roligt i alla fall.

Som ni säkert vet redan! älskar jag att använda naturliga produkter lika mycket som produkter jag köper i butiker & salonger, och just denna mask är bästttt! Det ger dig på allvar friskt hår som fortfarande har volym och SHINE, vilket jag älskar! Detta är också  sååååååååå lätt.  Detta kommer verkligen hjälpa ditt hår, så ge ditt hår lite mer kärlek nu i sommar, plus ägget kommer att hjälper till med Håravfall och ger otroligt mycket näring.



 Detta behöver du:

1 ägg (bara äggulan)

 En halv kopp yoghurt

 1 msk olivolja

 Blanda ägg i en skål tills ägget ser skummande ut. Ta fram en annan skål och blanda ihop olivolja och yoghurt till en blandning. Blanda ägget i din yoghurt blandning och vispa, När blandningen är krämig, så applicerar du från dina toppar upp till din hårbotten. Du kan undvika hårbotten om ditt hår tenderar att vara ojlig. Ha det  i håret i 30-40 minuter, tvätta sedan som vanligtJ Och VAVVAVOOMMMMM SEXI HAIR AGAINJ

 (Om du har långt hår, kan du dubbla allting)

Kramar på er sålänge, hoppas ni har en toppen helg!


4 kommentarer:

  1. vacker och smart!
    älskar dig blogg och följer den flitigt:)

    SvaraRadera
  2. den här ingrediensen till håret (blandning) gör den håret lockigt eller platt
    mvh,sefa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sefa

      Denna blandning är jätte bra för håret då den stärker håret, både lockigt och rakt hår kan använda denna hår mask:)

      Radera