fredag 11 maj 2012

*Mandelolja*

En fråga jag har fått på bloggen:

”Hej Sara, nyligen som jag hittade din blogg och följer den slaviskt från och med jag hittade den, men till min fråga, jag undrar vad man kan göra mot mörka ringar under ögonen, jag vet att du skrivit om det innan men har du några andra tips?
Kram Nina”

Hej Nina, för det första du är bara för söt och angående din fråga, så är det en vanligt populär fråga, får den alltid,
Som alla vet är sömn jätte viktigt, men ifall du är som mig så har jag verkligen inte tid längre för att sova 10-11 timmar! Jag märkte att jag såg jätte trött ut på mina bilder då jag sover dåligt, så jag började utesluta lite saker i min vardag, märkte den största skillnaden genom att utesluta salt från min kost (jag rekommenderar att göra detta gradvis), mina ögon bokstavlig blev friska igen! Men en av mina favorit sätt att hålla mina ögon fräscha är ett jätte enkelt tips att använda mandelolja runt mina ögon. Jag gör detta varje kväll och det är Amazing! Huden älskade detJ så jag hoppas din också gör det!

När det kommer till olika oljor har jag en jätte samling som inte står i köket utan i badrummet:) ifall man vet vad dem olika oljorna är bra för så kan man bekämpa mycket med oljorna allt från håravfall til eksem!
Exempel bara! men kommer tjöta om oljor i många inlägg så det kommer komma massa tips framöver:
-Om du är torr i huden är avocadoolja ett bra alternativ, en riktigt bra mjukgörare. Ringblomsolja ska vara läkande, så även det perfekt vid finnar och sår. Riskliolja ska minska puffighet under ögonen. Ricinolja är en stor favorit, men den ska jag skriva om en annan dag.


Ta hand om er och komihåg skönhet kommer ifrån insidan, låter as töntigt, med det är ren fakta:)


6 kommentarer:

  1. Love your blog...

    SvaraRadera
  2. Vart kan man köpa mandelolja? Och tar du det runt ögonen över din ögonkräm varje kväll och bara sover med den eller hur funkar de? Jättebra tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej

      Du smörjer bara mandeloljan under ögonen, och sedan skulle jag rekomendera en bra ögoncreme på morgonen sen, mandelolja i Sverige, så kan du köpa det både på alla apotek och på nätet, tipset är jätte bra har fått flertal kända ansikten att prova mitt tips och dem älskar det:)

      Ha det bäst

      Radera
    2. Stort tack! Underbara tips!

      Radera
  3. meraaaa inlägg:) går varje dag men i sistonde har du inte skrivit så mycket..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar ska bli bättre:) det är såååååå mycket jobb och små resor fram och tillbaka så därför lider bloggen men lovar ska bättra mig...tack för du tittar in på min blogg...

      kram

      Radera