lördag 19 maj 2012

*Loveeeeeee YOUR SKIN* Magisk havregryn

Happyyyyy day SVERIGE!!!



Om din hud är lika känslig som min, kan det var svårt att hitta en ansikts scrub, man måste tänka på att fel scrub kan skada din hud och göra den känsligare! Eller lämnar din hud för torr, vilket innebär finnar och vem vill ha dem fulingarna på sitt ansikte! Så att inte scruba min hud är inte ett alternativ, särskilt dem dagarna du bär smink, ingen vill ha hud som ser flagande ut ! Min scrub som jag har skapat är så fantastisk inte för jag har gjort denJ för att inte bara kommer den att lämna din hud känns återfuktad när du använder det, men den kommer också att göra din hud underbar len! Den är bra för alla hudtyper, så prova du med! ENJOY! HOPE YOU LIKE ITJ
*Sara`s  magic scrub*

 Detta behöver ni mina sötisar:

En halv kopp havregryn

 * 1/4 kopp vanlig yoghurt

  *2 msk honung, vill du ha mindre går det även bra

  *2 msk citron

 "Konsistensen ska vara inte för lös eller för torr!"

 Blanda alla ingredienser tillsammans i en skål och lägg varmt vatten på ansiktet och arbeta blandningen i huden i en cirkelrörelse, Tips: fokusera extra på huden runt munnen och näsanJ

Havregryn är faktisk jätte bra och kan användas på många olika sätt och för olika hud problem! t.ex.
*Havregryn och vatten! Fyll en kopp med så mycket havregryn som du behöver och droppa sedan på vatten tills du får en klibbig massa. Det ska vara mer havregryn än vatten.

Lägg på hela ansiktet och skölj av när det har stelnat. Huden känns len och återfuktad efteråt!!


Tips: Gör ett Ångbad innan för att huden ska mjukas upp och porerna öppnar sig vilket underlättar för ansiktsmasken att suga ut giftiga ämnen och bakterier, jag gör att ett ångbad i veckan iallafall innan en ansiktsmask eller scrub!



2 kommentarer:

  1. Vart jobbar du? och undrar ifall du rekomenderar en viss primer
    tack

    SvaraRadera
  2. Hej jag har skrivit om mitt jobb, jobbar på Victorias secret och på sidan om som make up artist då jag blir inbokad lite då och då! och när det kommer till primer just nu rekomenderar jag denna http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=5191042730505218859#editor/target=post;postID=2263369288140760042

    och även Mac har jätte bra primer...

    SvaraRadera