tisdag 27 mars 2012

Torrt Hår...

Hej söta läsaren, idag har det varit en lugn dag med massa ärenden. Jag väntar på bra nyheter på torsdag, angående jobb. Inlägget ska handla om hår.
Ooooboooyyy vad det är jobbigt vara tjej ibland, men det är därför ni har mig:) bara ens håret är värsta jobbet, men när man väl hittar det som är bra för en så är det så mycket lättare att lösa sina hår problem.


Fick  en fråga som jag tänkte snabbt svara på:

”Jag kan inte uttrycka nog hur skadad och torrt mitt hår verkligen är. Ok, kanske inte vara så skadad som den var tidigare (jag hade en mycket dålig Keratin behandling), men det är extremt är torrt! Har du något tips! Tack för en grym blogg Annelie”

När jag inte har mina produkter hemma så brukar jag leta i mitt kök efter naturliga råvaror som huden, håret bara älskar.
Börja med att blanda en liten mängd naturliga oljor till ditt Schampoo, jag märkte att det verkligen hjälper mitt hår, enormt!
 Detta recept hjälper faktiskt också till att hålla håret friskt och glänsande!
 1 Tesked mandelolja (Du kan använda olivolja eller advokadoolja om du vill)
 1 Tesked kokos mjölk
Blanda ihop ingredienserna och blanda med en matsked (eller två) av din schampo. Denna blandning kommer att släcka törsten, så se till att du antingen hoppa över balsam om ditt hår är super fet, eller hålla balsam bara för längden och undvika hårbotten helt!
Shampoo jag rekomenderar Kerastase Bain De Force Shampoo  verkligen lyx för håret.

Sedan har jag även en mask som jag gör då och då. Själv har jag inte torrt hår, men använt denna på kompisar som har och dom är beroende.
En av mina favorit ingredienser i livet är avokado! inte bara för att äta, men de är också fantastiska för hud och hår! Jag älskar att använda avokadoolja, men hittar inte det här i Dubai, så använder bara rena avokado! De vitaminer och fukt packade inuti avokadon är otroligt för att skapa friskt glänsande hår som är skinnande vackert!  Så här får ni receptet på min hemliga hårmask.


Saras fuktmask, Borde döpa den till något roligare.
Du behöver:
 2  mosade avokado (för mellanlångt hår)
 &  majonnäs
Tänker på ifall jag ska klippa lugg igen...hmmm

väldigt gammal bild

Blanda ingredienserna med en gaffel, sedan smörj direkt på torrt hår. Låt sitta i 20-30 minuter innan hårtvätt som vanligt. Upprepa en gång i veckan eller vid behov

One Beauty Gossip at a time…. Xoxo sweethearts

1 kommentar: