fredag 30 mars 2012

Contouring! Dagens Beauty tips

Haaaaappy fredag​​! Jag älskar alltid fredagar eftersom i Dubai,  är det den första dagen i helgen (i Sverige börjar ju helgen på lördag, men i Dubai är det fredag​ som gäller, torsdag kväll är min favo dag och gå ut på, då är det kaos överallt men as kul.​!! Om du hänger hemma eller gå ut i dag, se till att ni försöker lägga till några konturer till din look! "Contouring" är såååå viktigt! Det behöver inte vara tungt lagt! Det kan göras väldigt naturligt, men tro mig det gör en värld av skillnad! 3 produkter som är bäst, för att göra en snygg effekt och framhäva, förminska ja helt enkelt, det man vill med sin ”contouring!”

"Måste även säga det är extremt varmt idag det är 41 grader i Dubai och det blir bara varmare

Rekomenderar en hel del, men har 3 favoriter just nu men det ändras ofta. Men jag ser till att alltid ha dessa hemma.

·         Bronzer från Dior (väldigt naturlig)

·         Mac har jätte fina färger från skinfinish, fina bronzers och glitterfria.

·         Och en stor favorit Guerlain bronzers (dom matta) för  dom med olika färgerna har mycket shimmer i sig för kunna använda i hela ansiktet.

Så sluta med Fillers börja med ”Contouring” skulptera ansiktet med make up istället för operera sönder ansiktet:)



Detta är vad skulptering med solpuder eller annan mörk färg att forma ansiktet med, kan göra.

Du ska lägga din bronzer där det mörka är.




                                                         Ha en JÄTTE mysig fredag:)
  

1 kommentar:

  1. Hej, heter Eliza. Din kompis tipsa mig om att höra av mig till dig för ni bor i Dubai? Jag är en 19 årig svensk blondin och jag drar till Dubai nu på tisdag!! Som jag längtat ihjäl mig! Så jäkla skoj :) Stannar en månad för att träffa lite arbetsgivare, söka jobb och Leva livet. Menar verkligen Leva livet :D Vore skoj att träffas och det tyckte din kompis med. Så hör av dig/ er till mig. Mobilnr: 0046761107403. Jag kommer bo i marinan till att börja med. höres!

    SvaraRadera