onsdag 28 mars 2012

Dubai Living


Tänkte skriva om mitt hem här i Dubai, först och främst köpte vi lägenheten för lite över 1 år sedan och då åkte vi tillbaka till Stockholm, så den stod tom och nu när vi nyligen kommit tillbaka hit igen för ”long term” men man vet ju aldrig, så ska jag möblera lägenheten, så just nu bor vi på hotell, det är en hotell apartment väldigt skönt då jag har gym på övre plan och spa i samma byggnad så klagar inte. Men när det blir lugnt på jobb fronten ska jag ut och leta möbler ska bli jätte kul, men är väldigt kräsen så får se vad jag hittar, hemma i Stockholm köpte jag massa fint som jag inte ville släpa hitt så det blir massa nytt…tänkt kolla runt på Ethan allen, zara home, pottery barn , får se när jag har tid.

Lägenheten är ganska stor ca 160 med walk in closet och mega badrum, like I wanted!! Lägenheten ligger på Palm ön som heter Palm jumeirah, så det blir många middagar på Atlantis som är bara en bit fram... kommer bli värsta ursäkten när jag varje kväll kommer vilja åka dit och äta,,,åhhh finns ju inget annat på ön;) 
Utsikten från balkongen

hur det såg ut när dom började, hur grymt är inte det magi for real


Denna bilden tog jag idag på väg tillbaka, från palm jumeirah
det är Sheik  Mohammed bin Rashid Al Maktoum Yacht.

Utanför byggnaden


kommer köpa kort, så jag kan använda deras gym
byggnaden mittemot, man kommer kunna använda stranden


vårat badrum


Ha en underbar kväll.....

3 kommentarer:

  1. snacka om att jag är avundsjuk, föressten jag gifter mig i Juli och undrar kan man boka dig, bor i Stockholm?

    Kramar/ Mona

    SvaraRadera
  2. Kan du skriva om vilka salonger i sthlm du rekomenderar älskar ditt hår.. kollar in din blogg varje dag..

    SvaraRadera
  3. Hallojs! Kikar in en sväng och önskar dig en fortsatt trevlig dag :):) Lust att eventuellt göra ett bloglovinbyte? ;) KRAM
    *nojjz.blogg.se*

    SvaraRadera