torsdag 22 mars 2012

One Juicy Beauty Gossip at a time…. *Xoxo*


Mandelolja

En av de mest utmanande saker som en makeup artist är sminka hud som är torr, ohälsosamt, eller irriterad. Om bara alla var födda med perfekt felfri hud, eller hur!  Ett bra sätt att hjälpa och ge näring åt huden, utan att använda några skadliga ingredienser är att använda naturliga oljor ”en av mina hemlisar”. När jag var i Sverige under vintern var min hud extrem torr, så jag använde mandelolja för att hålla fukten i och även att ge huden en lyster-Jag har fastnat sedan dess! Älskar oljan är en dröm för huden, vissa kan bli lite rädda nu kanske, och undrar varför man ska olja in ansiktet, men det är faktist en olja som huden älskar och får mycket näring utav, tex i indien så använder kvinnorna där mandel olja för ansikte, hår, kropp, jaaa överallt typ. Definitivt ett måste om du lider av torr hud!

 Saras. rekommendation:

 Innan smink: Innan du lägger din foundation, tillsätt några droppar mandelolja till din kräm. Se till att inte lägga alltför mycket, kom ihåg, vill du ha en glöd inte en skinande T-zon! Låt din fuktmix sitta några minuter innan blotting, sedan tillämpa grunden som vanligt, och för att få Kim Kardashians kända Glow! Nää lite mer än så behövs för att få hennes glow men en bra början girls…



 30 min innan läggdags: helt enkelt massera några droppar i ditt ansikte i en uppåtgående rörelse,  jag maserar alltid mot min panna. Att se till din hud har tillräckligt med fukt och de rätta ingredienserna medan du sover är en förutsättning för underbar hy.
Jag brukade handla mitt på Life eller Bodystore.se i Sverige



1 kommentar:

  1. Kan jag använda det ifall jag inte har torr hy?

    SvaraRadera