söndag 30 september 2012

*THE MAGIC OF ALOE VERA*



Är det inte underbart att vi ständigt lär oss nya saker! För en månad sedan, läste jag i en tidning här om hur bra Aloe Vera är för hårväxt, så jag bestämde mig för att testa detta, då det känns som jag tappar extremt mycket hår just nu, pga vattnet här i Dubai.
Så jag testade denna teori, och jag tycker ni verkligen ska prova detta, det är grymt och hjälper håret att må bättre speciellt ditt hårbotten. Använd Aloe Vera gel genom att massera in Aloe Vera gel i din hårbotten och massera ett tag, ni vet väl att det bästa man kan göra är att massera sin hårbotten i 15- 30 min innan man lägger sig eller innan man duschar, jätte bra för att få håret att växa samtidigt
 
En rejäl hårmassage ser inte bara till att din hårbotten blir fri från gamla hudceller och ojlig hårbotten, den sätter även fart i hårsäckarna och blodtillförseln, detta gör att ditt hår växer mycket snabbare.
Aloe Vera gel är väldigt bra för håret, det innehåller mycket vitaminer och näring som håret älskar att få.

Enzymerna som finns i Aloe Vera gel stimulerar hårbotten och hårväxt. det är perfekt att använda detta tips för att undvika håravfall också.
 
 
 
Ibland gör jag en egen blandning, kan inte hålla mig, måste alltid ha mina egna skönhets recept från köket. Ni vet väl att jag vet vad i köket är botemedel för dina skönhets problemJ. Så prova även mina egna mix:

 -blanda  Aloe Vera med  hälften så mycket  honung

Massera i din hårbotten och lämna det i ca 20-30 minuter innan du tvättar bort det.
Efter jag testade detta i några veckor, kändes  min hårbotten frisk igen, och jag märkte efter ungefär en månad  en skillnad i mitt hår tillväxt, Jag var väldigt förvånad, Jag älskar också hur min hårbotten känns när jag masserar in blandningen. Jag rekommenderar att du använder mindre honung ifall det känns för mycket.

Gäller endast till hårbotten!

 En annan blandning som också är bra för ditt hår är jojobaolja och Aloe Vera som jag blandar ihop och masserar in i mitt hårbotten.
 
 
One Juicy Beauty Gossip at a time…. Xoxo girlfriendssssssssssssss




 

9 kommentarer:

  1. Detta ska jag verkligen prova:)

    /Lovisa

    SvaraRadera
  2. Är också en fantast av aloe vera, men just nu nyförälskad i min nyfunna kärlek: argan, som även det är bra för och emot precis allt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Milla

      Ja.. argan olja använder jag också väldigt mycket, både till hår och hud, men Aloe vera hjälper extra mot håravfall och bra att massera hårbotten med.

      Ha en super bra dag...


      Radera
    2. älskar verkligen dina tips,? men argan olja vart kan jag köpa det?

      Radera
  3. vilken internet butik i sverige rekomenderar du att man handlar på, när det kommer till smink???

    SvaraRadera
  4. Jag dricker Aloe vera är det lika bra för håret, men ska ta och köpa Gel också..

    Tack för dina bästa tips

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dricka aloe vera det är jätte bra, fortsätt med det.
      Du kan inte överdosera på Aloe vera så prova på:) glöm inte att du kan blanda med olika oljor och honung...

      kramar

      Radera
  5. Hur ofta ska jag använda detta?

    SvaraRadera