måndag 24 september 2012

GOD MORGON

God Morgon från svettiga Dubai, i morse var jag och sprang runt på massa ärenden och självklart kunde jag inte hålla mig och besökte Dermalogica i Dubai mall. "I love when you come and visit me in the store" nähää, då jag alltid lämnar butiken med för mycket produkter.
 
Det blev lite gott och blandat med hem från Dermalogica.
Några produkter jag ville tipsa om.
 
-Antioxidant hydramist (Från age smart)

-Extra firming booster

-Multivitamin thermafoliant (Från age smart)  m,m
 

 
 
 


 
Riktig grymma produkter som alla borde ha speciellt, Multivitamin thermafoliant som ger din hud nytt liv.
Detta är vad Dermalogica skriver om Produkten, som är en stor favorit just nu, jag fick prova den innan jag köpte den och redan från första användning  kändes huden som ny och len.

”En kraftfull, värmande exfoliering som polerar hudytan samtidigt som de avancerade ingredienserna konditionerar huden på djupet. Kombinationen av mekanisk och kemisk exfoliering gör hudytan jämnare och förbättrar hudens förmåga att absorbera de aktiva ingredienser som bekämpar tecken på förtida hudåldrande.
  • Mycket finkorning exfoliering som polerar hudytan och ger omedelbar lyster och mjukhet.
• Värmande effekt, som uppstår vid kontakt med vatten, möjliggör bättre penetration av aktiva ämnen.
• Antioxidativ effekt samtidigt som bildningen av AGE aktivt förhindras.
• Hämmar aktiviteten av kollagennedbrytande enzymer.
• Huden blir jämn och känns väldigt smidig och len.!
 
 
 

8 kommentarer:

  1. Kan man använda dermalogica när man har akne?
    Har dem produkter som passar hy med akne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej

      Ifall du bara visste om vad akne betyder för mig! Ifall akne var en person skulle den personen vara min värsta fiende!, Jag måste börja med att säga att jag inte vet vilken hudtyp du har, så det är lite svårt att ge dig konkreta tips.
      Dermalogica har produkter som ”balanserar” din hud och ger väldigt mycket fukt.

      Jag skulle även vilja säga till dig att när det kommer till akne! Ifall du har medium eller väldigt svår akne, så är det absolut det sista du ska göra att gå in i butiker och köpa massa dyra produkter som lovar dig mirakel! Glöm inte att deras uppgift är att sälja och inte alla vet hur man ger rätt kund service genom att vara ärlig och rekommendera rätt produkter!

      Är du en person som lagt massa pengar på dumma laserbehandlingar som kostat massa pengar och inte fungerat som dem lovat, eller provat märke efter märke på hopp om att någon av dem ska få din akne att försvinna! Du frågar en tjej som har provat över 50 olika märken inom hudvård, även märken som inte finns i Sverige till medicinska produkter.

      Acne är oftast hormonellt, så lyssna inte på att det beror på mat osv, visst är inte stress och massa socker bra för dig, men det är inte det som i första hand ger dig akne.

      Sanningen är att akne är som en slags ”hud sjukdom” JAA jag går så långt med att kalla akne för det, då jag har sett personer som blivit djupt deprimerande utav sin svåra akne.

      Jag rekommenderar först att du ska få kontroll över din akne och läka din hud. Boka en tid hos en bra hudläkare, bor du i sthlm finns det en riktig bra hudläkare på riddargatan, jag själv har inte varit där men hört mycket gott om dem.
      Så till er alla som har acne, gå till er husläkare snälla och slösa inte bort era pengar på dumheter, be att få en remiss till en hudläkare och ifall du har svår akne kämpa om att få Roaccutan, det är det ända som helt ärligt tar bort akne och ser till att det inte kommer tillbaka igen.

      När du är klar med detta kan du använda Dermalogica, det kommer du älska, då kommer dina pengar vara värt den investeringen du gör i din hud och även då göra behandlingar för att ta bort ärr ifall du har några, men det viktigaste är att läka din hud och se till att din akne försvinner först.

      Jag vet nu skrev jag värsta novellen om akne, men vill inte att en enda tjej ska gå runt och må dåligt över det, då det finns en lösning.

      kramar

      Radera
    2. Tack för att du tog din tid och svarade så noga!

      uppskattas verkligen..

      Radera
    3. Det var så lite såååå...

      kram

      Radera
  2. Hej

    Jag har ganska dålig hud, vad rekomenderar du att jag ska göra?

    SvaraRadera
  3. Love your blog...wish it was in english

    SvaraRadera
  4. Tack vilket bra svar ��. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej sara

    jag är en 26 årig tjej, som levt med akne nu i över 8 år och provat allt som går att prova och mår så dåligt utav det, alla runt om mig tycker jag är löjligt, med det är extremt, jag kan inte ens siva ibland på ena sidan för det är så svullet och rött, ditt svar fick mig nu att tvinga min husläkare att ge mig en remiss, då dem aldrig lyssnar på mig.

    tack så mycket för ditt svar,

    SvaraRadera