söndag 23 september 2012

*Min lediga dag*

Vilken dag,, det är fint väder (eller helt ärligt lite för varmt, känns som en bastu efter 5 min ute)
Iallafall underbar dag, det var min lediga dag igår och det blev en romantisk middag med den finaste mannen på jorden. Jag har varit på en affärsresa i Qatar så därför har det inte blivit så många inlägg.
Jag hade ett möte med den stora chefen för Victorias Secret här i mellanöstern och han tyckte jag skulle vara mer hård och inte låta mitt stora hjärta komma i vägen när jag sparkar folk, jag satt där som ett frågetecken och undrade ifall han var seriös.

Här i Dubai ifall du jobbar i butik är lönerna verkligen skit och man jobbar 6 dagar i veckan, dem som tjänar sjuka löner är cheferna, visst jag är en av cheferna, men jag vill inte behandla folk illa för dem tjänar minde! Liksom HALLÅÅÅ vad är det för värld dem lever i egentligen! Att han som är en så stor chef sitter och säger att jag måste piska dem, så dem jobbar bättre! ”Sara du måste stänga av dina känslor” svaret blev f**k off, vadå stänga av mina känslor, jag tänker inte glömma min uppfostran och medkänsla aldrig! Men sa det inombords!
Vad jag vill säga är att uppskatta Sverige, för vi är så duktiga på klaga, men vi vet inte hur bra vi har det i Sverige , ett land där du kan få en hjälpande hand utan att behöva skämmas.
Visst jag älskar allt i livet som är lite extra fint, men skulle inte sälja min själ för hela världen.

Det är sorgligt men många här gör det, dem säljer ”sig” för antingen klättra upp på sitt jobb eller bara rent av för status.

 



 
 
Området jag bor i.
 


Min utsikt, där jag bor..













Kramarrrrrrrrrrr  på er mina speciella läsare

 Nu ska jag ta och göra mig i ordning för en shoppingtur med mina Girls….

 

6 kommentarer:

  1. Är det dyrt med hyror i Dubai?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej

      Vi äger vårat hem här i Dubai och det har vi gjort nu i lite över 2 år, men skulle samma lägenhet hyras ut så går den på runt 25.000 kr per mån.
      Det ända jag tycker är dyrt i Dubai är nog hyrorna, dem är lite extrema. Samtidigt kan du hitta billigt boende men då är det utanför områden som dubai marina, palm jumeirah och oftast är det inte det frächaste områdena i Dubai.

      Kramar

      Radera
  2. vackraste är du...och min nya favorit blogg:)

    SvaraRadera
  3. vilka "kända" i Libanon har du sminkat??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojj det är några,jag har haft "vanliga" kunder och sedan efter tufft arbete, har det blivit ansikten som Nawal zoghbi, Maya Diab och mitt senaste besök i Beirut blev en litet hemligt projekt i verklighet då jag äntligen fick sminka Nancy ajram för ett photo shoot, och sötare än henne kan man inte bli. Hoppas du känner igen dessa namn, men jag har själv lyssnat på deras musik i flera år och att sedan får jobba med dem är sååååååååååååååååå kul:)

      Ha en bra dag, kramar

      Radera