måndag 17 september 2012

*Bli sexigare med Grapefrukt*


Är du på en "Diet", visst känns det som man alltid provar något nytt för att gå ner i vikt, men ibland kan små enkla tips, hjälpa enormt mycket, självklart bara ett extra steg till din "diet".

Jag personligen tror inte på "bantning". Man ska göra det kroppen mår bra av och som gör dig glad, så det inte blir ett helvete att gå ner i vikt, det ska vara kul att gå ner i vikt.

Det jag ville tipsa om just nu är den grymma, sexiga frukten "Grapefrukt"
Jag börjar alltid min morgon med en stor frukost och avslutar alltid med en Grapefrukt, Grapefrukt innehåller mycket C-vitamin. C-vitamin är en organisk syra som verkar antioxidativt vilket betyder att den motverkar och skyddar t.ex. huden mot yttre faktorer som till exempel avgaser och stress.
Ärligt talat tror jag det hjälper mig massor med att få ner vikten, och annars bara få en rejäl dos av C- Vitamin, samtidigt en mini detox för din kropp.

Jag blev förvånad när jag läste att det faktiskt stoppar cancerceller från att sprida sig och är bra  bröstcancerpatienter. Det är också bra för dem som har diabetes, eftersom det hjälper till att reglera socker och stärkelse nivån i vår krop.
Annat Grapefrukt hjälper mot:

-       Kolesterol

-       Matsmältning

-       Trötthet

-       Mindre vätska i kroppen när du är gravid

-       Förhindrar njursten  m,m
Det är viktigt att du begränsar din grapefrukt konsumtion till 1 per dag. Då för många
grapefrukt kan orsaka en ”krock” med  kalcium, som kan påverka dina tänder och ben!
Ibland blir det ett glass vatten med pressad citron i som dagen börjar med.

LOVEEEEEE från varma Dubai till er alla, måste springa nu ska på Lunch med mina vänner på Atlantis.
 

5 kommentarer:

  1. ska prova detta imorgon...så kul att läsa dina tips. kan du tipsa mer om smink du annvänder på dagen och visa outfits!

    SvaraRadera
  2. Du borde vara med i en realityshow.. älskar din blogg, och tycker att du är sååååååå söttttttt ........

    SvaraRadera
  3. Hej Sara
    jag ville bara att du ska veta att du är en inspiration för kvinnor . Jag råkade snubbla in på din blogg över en vecka sedan och du har ingen aning att genom läsa dina inlägg har förändrat min syn på livet. du är alltid så positiv verkar det som iallafall...

    plus vill även veta ifall ud rekomenderar en speciell Solpuder....

    kramar Ann-Louise


    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad sötttt du är, jag försöker alltid vara positiv, för det är då jag mår som bäst och älskar att få människor runt om mig att må bra.
      Jag är även typ besatt av boken "The secret", man kan säga att mycket från boken har fått mig att tänka om.

      kram på dig och solpuder tips kommer:)

      Radera