tisdag 25 september 2012

*Middag Framför dansande Fontänen*

På middagen berättade min man om att byta planer för våran 6 årsdagJ Japp 6 år i Dec,
 6 år och ”still going strongJ
Vi  har rest väldigt mycket tillsammans och vi har några platser kvar, och det är USA, men det är väl det livet handlar om att se så mycket som möjligt i världen. Han är verkligen det finaste i världen, för själv tänkte jag få familjen att åka till oss i Dubai och ordna en fest här i Dubai, men nu kanske det blir antingen LA eller New YorkJ

Vi har varit lite överallt Paris, Barcelona, Thailand, Maldiverna, Egypten,  typ hela mellanöstern och massa mer ställen, så vill ni ha res tips så fråga påJ

Det var såååååå varmt, på slutet hade jag bara mascara kvar på mitt ansikteJ därför ska man inte bära smink här alldeles för varmt för det, som idag blev det mascara och mineral puder till jobbet.

Bamse kram på er………..

(För er som vill läsa om akne, så skrev jag ett svar till en fråga På ”Dermalogica inlägget nedan”, för er som har samma problem.)
 
 

















 

 

16 kommentarer:

  1. Hej sara

    Vi är ett gäng tjejer som har svårt att bestämma oss vart vi ska åka, vad tycker du Thailand/Phuket eller Egypten????

    kram/Linea

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med en semester, för mig personligen tycker inte jag om Phuket då det inte är lika fint som thailands många öar, men även så att jag blev överasskad av den semestern av min man, då jag inte är en sol och bad person, älskar äventyr och kultur och uppleva landet och inte ligga på en strand inte jag, så vi åkte till bangkok för att se "Thailand" på riktigt. Det är grymt kul.
    Men Egypten är speciellt ifall ni vill se pyramiderna och kanske åka till cairo och uppleva en natt på Nilen, skulle rekomendera sharm el sheikh, skulle jag åka igen så skulle det bli Egypten.

    I Thailand var vi på ön Koh Lanta på ett hotell vid namn Pimalai Resort & Spa, helt underbar utsikt, vi hade hyrt en villa och det var verkligen ett minne för livet. Men åker hellre någon annanstans.

    Hoppas ni får en härlig semester och ha så kul...


    SvaraRadera
  3. bra tips, ville fråga vilken ö du tipsar om, men visst är det väldigt dyrt i Koh lanta med boende?

    tack för en grym blogg...

    SvaraRadera
  4. Vart är det bäst att åka för shopping tycker du?

    SvaraRadera
  5. Jag har själv varit i Koh lanta, det är verkligen ett paradis, men man måste nog vilja bada och sola, annars blir det långtråkigt:)
    Men jag och min man tittar på resor till Bali nästa gång..

    föressten kan du tipsa om solpuder?

    Lovisa

    SvaraRadera
  6. vilken dålig bildkvalite!!! köp dig en bättre kamera

    SvaraRadera
  7. Är det inte jobbigt att ha på sig lösögonfransar varje dag??

    SvaraRadera
  8. jätte vacker omgivning...

    SvaraRadera
  9. Hej
    kan du inte skriva om hårprodukter? jag tappar jätte mycket hår och behöver hjälp med detta problem.

    Lovvviinggggggggg din blogg..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej sötaste...

      tell me about it! jag tappar extremt mycket hår just nu, och jag vet att det är pga Dubai, mycket stress dåligt vatten och får inte i mig riktig mat, då jag lagade all min mat hemma i Sverige och här är det inte samma sak.

      men jag kommer absolut skriva mer om hår;)

      kramarrr

      Radera
    2. brist på Zink kan leder till håravfall, zink tabletter är bra för hårväxten

      Radera
    3. Japp Zink är jätte bra för hår även, silica är super bra att ta!, även se till att äta bra och röra på dig, även hårbotten massage och oljor är bra mot håravfall. Sedan är du stressad eller har håravfall som är vanligt i släkten så är det lite svårare.
      sedan så har jag skrivit om olika hår masker som jag gör i köket, som är sååååå bra mot håravfall:)
      Men jag ska absolut när jag har tid göra ett inlägg bara om håravfall.

      Radera
  10. Hej Sara..
    jag undrar använder du hår extensions? då jag behöver råd om ett grymt märke, med bra kvalite!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tyvär!!! jag använder inte löshår, det är mitt egna hår, så kan tyvärr helt ärligt inte tipsa om ett bra märke.

      Radera