måndag 26 november 2012

Lyckan i Dubai??!!


Jag sitter i balkongen och funderar, alltså det är så mycket som går runt i huvudet dessa dagar eller rättare sagt veckor!, KORT…saknar Sverige! Ja! Det går att sakna lilla Sverige! Vart man än flyttar i världen så är alltid hemma bäst, det är väl att ordet ”HEM” är fyllt med kärlek, familj! Vet inte riktigt vad jag vill, jag är kluven, jag har sedan jag kom till Dubai för första gången för flera år sedan och bestämde mig att Dubai skulle bli ett andra hem för mig och när jag kom hem drog jag med mig min man ner och han blev förälskad i lilla Dubai som då inte visade sina negativa sidor till oss. Och efter ett tag åkte vi ner och min man fick ett riktigt bra jobb och även jag. Vi köpte en drömlägenhet i Palm Jumeirah och levde livet, men ändå saknades alltid något, familjen , nära och kära! Jag sa upp mig och åkte tillbaka till Sverige och åkte ner då och då, och efter en massa samtal med min man och då han fick ett jobb i regeringen och hans chef skulle då bli Sheikh Mohammed bin rashid al maktoum så var det en självklarhet att vi skulle ner och bo i Dubai igen, och jag själv har många gånger åkt till Libanon för jobb och nu kunde jag åka oftare då det var närmare och så kom erbjudandet från VS som försäljningschef och svaret blev ett stort JA! och så blev vi fast!

Jag har fått uppleva saker och ting som visa bara kan drömma om och har en CV som är längre än visa 40 åringars. Jag och min man är lyckligare än någonsin och vi köpte våran nya lägenhet i Dubai Marina nyligen, MEN ändå så är det något som saknas! Det är kanske svårt att förstå för visa men livet handlar om så mycket mer än bara glitter och glamour!

Jo Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med denna text men helt enkelt så ska man göra det man blir lycklig av och inte vad andra tror man blir lyckligare av!

Självklart vad som än händer i livet så är Dubai alltid en plats vi kommer ha vårat andra hem.

Till något annat…. Så såg jag att tv 3, tror jag spelar in ett show som heter ”lyckan i Dubai” jakten efter lyckan i Dubai något liknande var det i alla fall och det ända jag tänkte var OMG hoppas det inte är någon ”Hollywood fruar” Kopia för den är så B! värre kan det inte bli, hur man orkade sitta och titta på ett helt avsnitt där Maria pratar om säng madrasser som hon ska köpa och Galna Gunilla om sin unge hon vill tvång träna till en kändis!?, själv gillar jag ”reality shows” men då ska det vara som amerikanska ”real housewives of” ni vet där det finns alla från Beverly hills till Oc och Miami riktigt underhållande och mycket är real life! Men varför är svenska tv program så B?!

Och jag hoppas det inte handlar om små flickor som åker till Dubai och tror det ända Dubai handlar om är festa och shoppa!

Dubai är som en ond tjej! Jävligt snygg och fin på utsidan, men riktigt ful på insidan!

Ifall ni förstår vad jag menar! Det finns så mycket som kan göra en galen här så det finns inte! och visst det finns det nackdelar i alla platser i världen men Dubai är lite speciellt och det är jätte tufft att leva här ifall man inte har ett riktigt bra jobb eller en snuskigt rik man!:) ”I don´t like gold diggers”

Det sorgliga här är att har du inga pengar i Dubai är du NOBODY ! Det gör mig galen! Vem fan tror dem att dem är att dem kan behandla människor som dem gör här” den meningen har min man fått höra många gånger!, men sen sitter man själv i en lägenhet som vissa säger ”slavar” har byggt! Ibland behöver man åka till verkligheten hem till Sverige för att kunna ta ett långt andetag och tacka gud för det goda vi har i Sverige som många underskattar! Men samtidigt bor det väldigt många här som säger att dem älskar Dubai och aldrig vill flytta hem, och det är även dem som inte stannar upp när en byggarbetare svimmar av i 50 graders värme på gatan!

Helt enkelt en plats jag inte kan se mig själv bo på hur länge som helst.

Kan sitta hela kvällen och skriva, men min kompis från jobbet har skickat massa sms om att hon vill ses på en fika, så ska försöka lyfta min rumpa från stolen och släpa ner mitt trötta ansikte till JBR, skönt att jag inte har så långt att gå till Paul café på JBR..



 

Loveeeeee från Dubai som håller på att bli lite kyligare på kvällen…



15 kommentarer:

  1. Först måste jag säga att jag tycker du är en otroligt vacker person, men även när man läser dina texter tycker jag att du verkar vara så fin som person...men men till min fråga!
    Kan du skriva om vilka vilken highlighter jag ska köpa för riktigt fint resultat typ som kim kardashian!??!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord, jag skulle nog rekomendera dig highlightern från Mac eller Diors nya Nude highlighter som är ursnygg på.. men det kommer ett inlägg om detta:)

      Kramar på dig

      Radera
  2. Familjen är överskattat! när dem sviker känns det miljoner gånger värre, och själv så är jag just nu ovän med min bror, men vad jag än gör så ser jag ut som djävulen ändå så har gett up, jag önskar jag bodde där du bor och slapp min familj!!

    gillar verkligen din blogg och undrar ifall du kan lägga ut bilder på ställen man inte får glömma att besöka när man är turist i dubai??

    /S.A

    SvaraRadera
    Svar
    1. ojoj Först måste jag säga att även familjens kärlek är miljoner gånger finare och känns ända in till hjärtat, samtidigt förstår jag dig, det är inte alls kul att inte ha bra kontakt med sin familj,jag tycker att alla som inte talar med sin familj, alltid kommer ha ett minus i sitt liv.

      Så iväg med dig och knacka på din brors dörr och ge honom en stor kram och visa att inga problem i världen kan skilja er åt:) Livet är för kort..

      kramar

      Radera
  3. Hej! Hur ligger priserna på MAC i Dubai? Min syster ska nämligen dit till veckan och jag ska själv till london om ett tag så undrar bara om det är samma som uk-priserna eller om det är billigare?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej cilla...

      När det kommer till priser så är det inte stor skillnad alls! och även "limited edition" produkterna brukar oftast komma till London först, Men du kan hitta produkter från MAC här som bara finns här.
      Men det jag skulle tipsa din systern om är att hon ska köpa med sig hem skönhets produkter här som inte finns i Sverige, märken som tex Soap & Glory och titta i Sephora då den i Dubai mall är ny renoverad med alla märken du kan drömma om.
      Även märket Rimmel finns i Dubai och är jätte billigt..Sedan när det kommer till lyx shopping inom skönhet så kommer hon älska det:)

      Hoppas ni får en bra semester..

      Radera
  4. Men ifall man vill åka till Dubai och jobba upp sig! skita i allt annat och bara få ett grymt jobb! jobbar du i butik eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du, det är inte precis enkelt! det kräver sitt hårda arbete och att inte ge upp!

      Nej jag jobbar inte i butiken, jag jobbar på huvudkontoret, men är mycket i butiken just nu då det är mycket jag måste se över.

      Radera
  5. Vilken vacker plats!

    SvaraRadera
  6. Egentligen varför bry sig vart du bor, gör det som gör dig lycklig och hur många äger en lägenhet i Dubai dem kan åka till när dem vill..

    gillar din blogg jätte mycket och speciellt dina skönhets tips!

    SvaraRadera
  7. Jag hörde av min kompis att du brukar jobba med Maya diab, som är en av mina arabiska idoler!!
    Kan du inte skriva om vad hennes favorit produkter är och vad du brukar använda på hennes?? skulle verkligen uppskattas.

    Kramar/Lara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du visste det, jo hon är för sött Maya.
      Hon älskar allt som är "flickigt", allt från smink till kläder. Men just smink så är highlighter en stor favorit:)
      Jag har många gånger blandat olika produkter för att få den perfekta "glowen" för just hennes ansikte.

      Kramar

      Radera
  8. Kan du tipsa om naturliga behandlingar mot åldrande hud?? Följer alltid dina tips och är hittills väldigt nöjd!

    SvaraRadera
  9. You look sooo beautiful:)

    SvaraRadera
  10. Så vacker:) som alltid!

    SvaraRadera