torsdag 1 november 2012

GOTT OCH BLANDAT & DERMALOGICA

Det blev ett besök på Dermalogica i Dubai mall och som vanligt blev det massa gott och blandat med hemJ



·         special cleansing gel
·         skin hydrating booster
·         intensive moisture balance
·         antioxidant hydramist, ur
AGE Smart serien
·         intensive eye repair

 



 
Jag provar även på visa olika märken för er, och redan har jag några produkter jag kommer köpa igen då det funkat sjukt bra! men ni får ha tålamod, när jag kan så skriver jag om varje produkt. Även så att jag ska få mer fint besök från Sverige:) verkar som alla åker till Dubai senaste tiden, min bror och hans fru ska på smekmånad då dem är nygifta . Dem kommer på Tisdag och dem ska vara här en vecka, på ”honeymoon”. 
Jag är helt fast med Dermalogica produkter men som den produkt freak som jag är så är jag alltid ute efter att hitta det bästa, så jag lägger till visa serum och oljor till min rutin som är från andra märken, samtidigt som jag provar annat på marknaden.

Snart är det riktigt kallt i Sverige och då kommer dem flesta behöva en riktigt bra kräm som ger den fukt du behöver och inte stramar till ditt ansikte, så Intensive moisture balance är perfekt för vinter tid. Den ger jätte mycket fukt, försök även att ha en serum/booster under din ansiktskräm så du ger din hud lite mer kärlek nu i vinter, då kylan och ingen sol inte är så bra för din hud, men självklart ska du ändå använda din solskydd kör på 50 för att vara på säkra sidan, just nu provar jag en solskyddsfaktor från Clarins och den är underbar, viktigaste är att den inte ger utslag och irriterar min hud som dem flesta solskyddskrämerna brukar göra på mig.
Vädret och dess beståndsdelar påverkar vår hud så vi måste välja våra produkter efter detta och självklart vilken hudtyp vi är.

 3 BIG NO NO! under vintern:

-Hoppa över fuktighetskräm på ansiktet
-Inte bär solskyddsfaktor, för det inte är sommar
-Inte tänker på produkter för kroppen, använder produkter som torkar ut istället för återfuktande krämer för kroppen ”kör på Shea”.
-Långa, varma duschar


Bye Bye...... Ta hand om er och ha det bäst mina sötnosar..

9 kommentarer:

  1. När öppnar ni VS i Dubai mall??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej

      Vi öppnar 17/11 så väldigt snart:) ska bli skönt efter allt slit för öppningen.

      Radera
  2. vilka krämer rekomenderar du för torr hud, för kroppen? men inte alldeles för dyrt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Besök en Body shop butik...
      Jag skulle även rekomendera att du använder en olja efter duschen tex mandelolja eller som jag använder just nu BIO oil.
      Efter oljan så använder du din kräm över, jag vet det kan bli mycket men du kommer vakna på morgonen med en bebis hud:)

      Kramar

      Radera
  3. Vilken ögonkräm är bäst från dermalogica???
    bästa bloggen, läser varje dag:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. alla deras ögonkrämer är super, det beror på vad du behöver!
      fukt, utslätande, minimera fina linjer, mörka ringar, puffighet m,m.

      Radera
  4. Hur länge har du jobbatr för VS i Dubai?
    min andra fråga! Jag ska gifta mig i sommar kan du sminka mig?
    jag lämnar mina kontakt uppgifter till din mail!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har jobbat för VS nu i över 1 år ca 1,5 snart.
      och stort gratttttttttttiiiiiiiiiiiissssssss till ditt bröllop..

      Radera
  5. Vilken booster är bäst??

    SvaraRadera