tisdag 20 november 2012

*Lider du av Håravfall!!??*

 


 

 

Det spelar ingen roll vem du är,, HÅRAVFALL är en mardröm!!
Faller ditt hår av? Så ska jag hjälpa dig att sakta ned processen och hjälpa nytt hår att växa! även om ditt hår inte lider utav detta problem så kan även detta hjälpa ditt hår att se friskare ut.
Jag har varit väldigt besatt med att hitta rätt behandlingar för att hjälpa till att hantera håravfall och jag har hittat några lösningar som jag vill dela med mig till er:) Först och främst   måste man börja med en hälsosam kost! Om du inte är frisk på insidan, kommer din utsida att visa det och det stämmer verkligen på mig då jag är stressad så syns det direkt på min utsida.
Först måste du börja med att ta dina vitaminer! Mina två måsten för hår är Biotin och Omega 3 tabletter! sedan ta en multivitamin och silica och se till att du får i dig zink, silica är även jätte bra för ditt hår så prova det ifall du inte har tagit det förr. Sedan är det självklart person till person vilka mer vitaminer du ska ta för ditt hår! Se också till att du försöker massera hårbotten så mycket som möjligt!, jag försöker att massera varje kväll. En orsak till betydande håravfall är dålig cirkulation! Så börja massera varje kväll och gör det till en rutinJ

Så viktigt att även när du bantar så måste du tänka på att du får i dig omega 3 och A vitamin som är sååå viktigt för ditt vackra hår!

Jag rekommenderar också att du undviker hårinpackningar för ofta!
Så här är några tips:
 
1.Ta dina vitaminer! Jätte viktigt! Som sagt viktigt att din insida mår bra och naturligtvis finns det vissa vitaminer som faktiskt gör håret tjockare. Skrivit om vitaminer ovan som är bra för att stoppa håravfall.
2. Håll dig frisk och glad, när vi försummar vår hälsa och är stressade är en av de  stora skällen till håravfall, håll dig borta från att dricka för mycket kaffe, alkohol, rökning och annat som inte gör din insida glad. Försök att inte stressa, jag vet det är svårt. Jag försöker alltid att meditera och jag försöker  ta bubbelbad  eller en lång promenad så ofta jag kan!
 
3.Massera din hårbotten jag vet detta har jag skrivit om massa gånger, så tror mig det gör en del, jag har varit väldigt lat med detta senaste, men sköter du dig och gör det varje dag kommer du märka en stor skillnad på ditt hår.  
 
”Litet extra tips, massera ditt huvud upp och ner, vet låter konstigt men det funkar!”
 
 
4. Ha rätt hårprodukter! Jag älskar att göra mina egna hår masker och det funkar bäst på mig, så du måste veta vad som är bäst för ditt hår, du behöver shampoo och balsam för ditt hårkvalité.  Jag använder vitamin A och kokosolja, jojobaolja, olivolja, mandelolja och massa andra oljor som är bra mot håravfall. ” dem flesta oljor funkar bäst när du värmer dem innan du masserar det i ditt hår och linda helst håret i plastfolie.
5. Akta dig för konstiga dieter! Sanningen är den att många dieter inte ger din kropp tillräckligt mycket protein, och det mår inte ditt hår bra utav. Jag har alltid tyckt att bantning är dumt för det skadar mer än det hjälper.

 
6. Antioxidanter jätte viktigt! något jag ofta gör är att lägga grönt te i håret helt enkelt ta två påsar grön te i en kopp varmt vatten och lägg på din hårbotten och lämna denna blandning på en timme och skölj sedan ur det. Grönt te innehåller antioxidanter som förhindrar håravfall och stimulera hårväxten. Det finns även tabletter du kan ta!
Komihåg hår är som svagast när det är vått, så kamma aldrig ditt hår efter en tvätt. Använd ett brett tandad kam eller vänta tills det är halvtorrt.
 
Det finns så mycket du kan göra för ditt hår men komihåg att inte heller tänka för mycket på det, må inte dåligt utav det! Det finns lösningar och det ända du måste göra att hitta den rätta lösningen för dig.
 
 
One Juicy Beauty Gossip at a time Beauty girls…. Xoxo

 
 
 
 


13 kommentarer:

  1. Hej

    Jag brukar inte kommentera men efter ha stött på dig i stan så ville jag skriva till dig,

    Jag kikar in på din blogg för att jag blir inspirerad och tycker du är en härlig tjej, visst är du vacker med det är inte det första, men jag får inspiration av att läsa ding blogg, för mig utstrålar du kraft, glädje, ödmjukhet positiv och skönhet!. Grym tjej helt enkelt, tack för du stannade upp i gallerian och dig tid och svara på mina frågor!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!

      Det finns absolut inget att tacka för! Det var jätte kul att träffa dig och hoppas du har en fortsatt trevlig semester!

      "Positiva människor som dig, kommer alltid långt i livet"

      kramar på dig

      Radera
  2. Hej Sara!
    Jag har funderat på att börja använda dermalogica, jag har lite akne, och jag vet inte riktigt vilka produkter jag ska köpa, skulle du kunna tipsa mig över vilka produkter inom dermalogica jag ska köpa?

    Tack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Det är en bra fråga och även en fråga jag hade velat svara dig mer face to face, då hade jag kunnat visa vad du exakt ska göra och använda! Men först och främst läs svaret på frågan jag svarade här

      http://beautybysarafaily.blogspot.com/2012/09/god-morgon.html#comment-form

      När det kommer till Dermalogica så har dem produkter som är sååååå bra för torr hy och släcker verkligen törsten på din hud, MEN! Har du en svår acne så rekommenderar jag svaret som jag skrev och sedan börja med Dermalogica produkter.

      Men har du en normal hud med några utslag då och då, så kan du absolut kontrollera huden med Dermalogica produkter,

      Rengöring: Ha alltid en ”special cleansing” hemma, jätte bra för att få bort det sista sminket i ansiktet, rengör verkligen jätte bra utan att torka ut!

      Sedan rekommenderar jag att du köper en extra rengöring ” skin resurfacing cleanser”, bli inte rädd att det står age smart på den!

      Men använd den kanske i början 2 gånger i veckan, det är en dubbelverkande rengöring som rengör och exfolierar huden med mjölksyra. Den förbättrar huden och den innehåller vitamin E.

      Sedan skulle jag tipsa om en booster från Dermalogicas mediBac clearing

      Lyssna inte på säljaren när hon säger att du ska ha alla dina produkter från medibac serien!

      Blanda efter dina behov,

      jag vet detta kanske blev lite mycket. Jag har gått kurser med Dermalogica och det är anledningen till att jag kan en del av deras produkter, men det hade varit lättare ifall jag kunde se dig:)

      Sedan på natten ska du ha en speciell natt kräm kör på en med lite syra i, men som INTE torkar ut din hud! Kör på Jan marinis A vitamin kräm och använd den varannan kväll..

      Sedan är Dermalogicas daily microfoliant ett måste! Man känner sig som ny! Men inte för dig med svår acne.

      Jag hoppas detta hjälper dig lite iallafall

      Kramar

      Radera
    2. Jag tänkte själv fråga om acne och dermalogica och detta hjälpte jätte mycket. Men bäst hade varit ifall du hade kunnat vara med på min shopping:)

      Tack!!!

      Radera
  3. You did my sisters makeup, just want to say that everyone commented on the fine work you did! and to say that you were one of those finest and kindest people I've met, continue with your awesome work and opinions :)
    hope to see you again

    Andrea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi Andrea..

      Thank you soooo much, it was a pleasure and I hope to see you again soon.

      Radera
  4. vilka oljor för håret rekomenderar du???

    SvaraRadera
  5. Hej fina sara

    Jag undrar ifall du skulle kunna tipsa mig om en palett med fina öggonskuggor? Jag orkar inte med massa små undrar kan man hitta en palett med bra kvalite??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej fina du..

      One word- Naked palette by Urban Decay, bättre kan du inte hitta

      Radera
  6. jag använder dermalogicas skin smoothing cream, men nu till vintern blir jag jätte torr, och då hjälper inte den! vad ska jag använda istället???

    SvaraRadera
  7. Det perfekta för dig vore då att byta till Dermalogicas intensive moisture balance som ger mycket mer fukt

    SvaraRadera