lördag 28 juli 2012

*Jan marini Hudvårdsprodukter* one Juicy Beauty Gossip at a time…. Xoxo




Hej mina söta läsare!

Jag har fått många frågor angående Jan Marini produkter och tänkte nu berätta det jag vet och min erfarenhet utav produkterna.

Jan Marini har ”medicinskt” dokumenterad hudvård och skiljer sig från andra produkter på marknaden.
Jan Marini är ursprungligen från San Diego, Californien sedan 1994 och låg i toppen utav utvecklingen av AHA i hudvård, som t.ex. märket MD formulations, som hon sedan sålde.

Det finns olika produkt grupper inom märket, du har:

*Bioglycolic® Line

*Age Intervention® Line

*C-ESTA® Line

*Transformation® Line (TGF)

*Antioxidant Line

*Factor-A ® och Factor-A Plus® Line

*Therapeutic Line: bensoylperoxidgruppen
Det verkar komplicerat men det är det inte, helt enkelt finns det en grupp för åldrad hud och en för acne och den andra för normal hud som vill hålla huden frisk.
Jag använde Jan Marini från och till i många år och älskar verkligen deras produkter, men efter en viss tid fick jag en så fruktansvärt torr hud och då passar Dermalogica mer för mig.
Men tex Factor A krämen använder jag fortfarande och det är verkligen en stor favorit, Skönhet i en liten burkJ


Factor A-PLUS FACE krämen gav mina pigmenteringar en rejäl omgång och har inga alls kvar pga denna kräm. Det är ju ingen hemlighet att ”retinol” är ett kraftfullt vapen mot åldrad hy och acne hy. Jag har rekommenderat denna magiska burk till många och alla blir beroende utav den och slutar aldrig med att använda den, ändå ifall dem byter märke så fortsätter dem alltid använda denna produkt från serien. Verkligen min favorit produkt från Jan Marini.
Jag har använt denna produkt och jag har testat många och då menar jag många!! medicinska hudvårdsprodukter och kan säga att Jan Marini är en klass för sig... När man använder medicinska hudvårdsprodukter med ett högre innehåll av glykolsyra, så kan man faktiskt se resultat dagen efter om man använder rätt produkter för just sin hy..

Sedan en annan favorit som jag använde, men slutade då den blev lite för stark för mig och det är:

Bioglycolic Facial Cleanser, Den kan kan användas av alla hudtyper. Det är en ansiktsrengöring och den är väldigt bra om du har problem med finnar och acne. Men funkar för de flesta. Rengör verkligen på djupet och lämnar huden återfuktad och fräsch.  Man känner sig inte heller torr efter man använt den. BioClean Cleanser är också riktigt grym. Ända skillnaden Innehåller ingen syra. Alltså vet inte vad mer jag ska säga då det inte finns något negativt med produkterna.


Factor-A plus kan användas tilsammans med glykolsyra-produkter för att ytterligare förstärka effekten. Factor A plus innehåller glykolsyra.
Och så va sagan slut:)
Vet ni vart jag sitter och skriver detta inlägg!
På flygplatsen, är påväg till Beirut för lite jobb och massa kul med min andra halva:)
Så är tillbaka om 2 dagar, vet ni vad jag tänkte på att det tar tid med att skriva inlägg, jag borde få betalt:) näää dåå vad gör man inte för mina snygga läsare!

kramar och masssaaa kärlek till er................. och GLÖM INTE
 Be Beautiful from inside first

Byeeeeeeeeeeeeeee


10 kommentarer:

  1. bästtttt är du...tack för inlägget jag brukar trakassera dig med frågor om Jan marini:)

    SvaraRadera
  2. hej
    kan du rekomendera en bra scrub???

    SvaraRadera
  3. Hej Sara! jag är en tjej i 30 års åldern som planerar att resa till Dubai över en weekend i oktober.
    Hur är det att resa dit som ensam tjej? hur uppfattas det om man går ut själv på nattklubb? jag är van att resa själv och gillar att lära känna nya människor.

    Tacksam för svar.

    Vänligen! Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ann

      För det första bästa månaden, då Dubai har bäst väder då:)
      och till din fråga, det är inga problem alls att du går ut och partajjjarrr själv:) du ska veta att respekten för kvinnor är hög här när det gäller att, dem inte går nära dig ifall du inte vill:) plusss väldigt många kommer till dubai bara för att festa och sen åka hem. du kommer ha sååååååååååååå kul, men det kommer gå snabbt, jag tycker 2-3 dagar är alldeles för kort tid för Dubai, då det finns så mycket att se och uppleva:)

      kramar

      Radera
  4. Tack snälla Sara för ditt svar! jag blev mycket glad.


    Kram och tack!

    / Ann L

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Finns det möjlighet att mejla till dig privat? Har lite frågor som jag verkligen behöver få svar på...
    Vänliga Hälsningar Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linda..
      absolut du kan maila mig på sara.faily.blogg@gmail.com

      kramar

      Radera
  6. Hej jag har också en dubai fråga...
    är det lätt att hitta jobb i Dubai???

    Kramiz Lollo

    SvaraRadera
  7. Kan du skriva innan du kommer till Sverige, så jag kan kontakta dig här?

    Nina

    SvaraRadera