lördag 14 september 2013

*Good and bad*


Så medan livet är väldigt ”all over the place, just nu” i både positiva och negativa aspekter och jag har lite tid för att skriva inlägg här på bloggen, så vill jag tacka för allt fint ni skrivitJ och till er bittra och elaka personer ”get a life”
Jag försöker att ta fördelarna med att ha min man här just nu, då han kommer resa mycket snart igen. Så också en anledningen till det har blivit lite inlägg i bloggen.

Vi har varit upptagna med extremt stora beslut som behöver all vår närvaro, och det har tagit på krafterna men sedan har det varit jobbigt med att familjen inte mådde så bra ett tag då min morfar gick bort, så det har varit en del, men inget jag vill skriva om här, Men något jag skulle vilja säga är att FY F** vad vi människor kan vara dumma och inte tänker till då och då vad som verkligen är viktigt i livet, alltså jag lärde mig mycket och även fick se att livet, är inget värt ifall man inte har det som gör dig lycklig runt omkring dig, ifall ni förstår vad jag menar, jag började redan dagen efter ta tag i saker och ting i livet som hade varit jobbigt innan och som jag alltid la på sidan och inte riktigt tog tag i det som att reda ut problem med sina nära och kära och lätta på sitt hjärta till vänner som man inte pratat med på länge, speciellt till en barndomsvän som betyder massor för mig, även ifall det var svåra tider så var det skönt att få lösa saker och ting som tyngde hjärtat, men jag önskade att det inte behövde gå så långt att någon ska gå bort för att man ska reda ut saker och ting eller att ändra på det negativa för livet är verkligen för kort!

Vi människor blir aldrig perfekta för vi kommer alltid ha sidor med oss själva vi måste jobba på och det är det som gör oss till bättre människor och dem som inte vill jobba på det är dem som står på samma ruta hela sitt liv.

Jag brukar ”ge tillbaka” mycket i livet för jag tror sååå mycket på att det du ger får du tillbaka.
Så har du någon som står dig nära som du inte pratat med på länge , HÖR av dig! Det är alltid bättre att lösa saker och ting än att låta det vara, för tiden går så fort och utan att man känner det, så plötsligt står man där flera år senare och undrar vad har jag gjort! Så vare det är dina föräldrar du inte pratat med på länge eller en vän du bråkat med nyligen! Ring och var den med stort hjärta och prata ut.

Jag tror på Karma, jag vet att ger du till andra så får du det tillbaka, det är så jag försöker leva mitt liv, det har jag inte alltid gjort vem är perfekt, men livet är inte långt och istället för jaga saker i livet som i slut ändan är meningslösa så jaga det som gör dig i hjärtat lycklig och håll om din familj stenhårt och nära hjärtat då det inte finns något finare i världen.







Bamse kramar på er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar