lördag 28 september 2013

*FEEL BEAUTIFUL WITH ELIE SAAB*


Denna underbara doft är en av de parfymer som alla kan bära, väldigt kvinnlig och somrig men inte en doft som du bara kan ha på sommaren utan passar perfekt just nu på hösten och varför inte ha på sig den på en middag en vinter kväll inte alls så fel:)!!




 Det är bokstavligen en av mina favorit dofter i år och en som varje kvinna kan bära, så roligt att Elie Saab gör parfymer som verkligen är fantastiska, för att vara en kläddesigner. Han är en av mina favorit designer. Så nu är inte bara hans vackra klänningar i världsklass utan även hans dofter:)
Doftar : mandarin, träblommor, apelsinblommor, gardenia, vetiver ros och honung.


Denna doft är något fräschare än originalet, packad med toner av apelsin och en bas av ros, vetiver och honung, det är inte så stor skillnad på denna doft och den ursprungliga "Le Parfum", det är faktiskt ganska lätt att få dem förvirrade.

 Med tiden blir doften mycket blommig med den söta doften i bakgrunden. Gardania och "mandarin Blossom" kunde jag dofta inom några sekunder efter man sprayat det på kroppen.
Jag skulle vilja säga att doften varar ca 4 timmar innan doften börjar blekna.

 Personligen tycker jag att den nya EDT är mycket fräschare och renare än originalet som är en EDP.


“I come from a Mediterranean city bathed in heat and light, surrounded by vibrant nature loaded with fragrance. One scent stays firmly in my mind, that of orange blossom. The house where I grew up was surrounded by orange trees and when the breezes came through the branches they brought their ethereal fragrance with them"     -Elie Saab








Elie Saab dofterna är lika glamorösa i doften som sin design utav flaskan.

Verkligen en beroendeframkallande doft











2 kommentarer:

  1. Hej jag har en Dubai fråga!?

    Jag undrar om du har några tips på vad som är barnvänligt i Dubai, vad kan vara roligt att göra när man reser med barn??
    Vi ska vara där i 2 veckor. Jag funderar på bla Wild wadi? Har också hört att det ska finnas ett jätte akvarium, Är det på atlantis???

    Jag undrar vilket shoppingcenter du tycker är bäst?

    Vi har bokat Hilton på Marinan är det bra? det ska vara lägenheter!

    Hoppas du svarar/ Lena

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vad roligt med en Dubai semester!:)
    Det är en helt grym plats för barn, det finns massor att göra som du skrev är Wild wadi jätte kul för barn.
    Världens största akvarium hittar du i Dubai mall, men den på Atlantis är också värd att se!
    Sedan hade jag rekommenderat en hel dag på Atlantis, där man kan bada med delfiner och åka vattenrutschkana:)
    Ni kan åka på Safari, då beror det på hur gamla dina barn är!
    och Ferrari World i Abu Dhabi

    Kramar på er!!!!!

    SvaraRadera