onsdag 23 januari 2013

S:F Aspirin Mask!



Aspirin och citronsaft ansiktsmasken fungerar tro mig! Du behöver bara några obelagda aspirin, färskpressad citronsaft, bakpulver och lite vatten. Jag har experimenterat med acetylsalicylsyra masker när jag var yngre eftersom jag hade en väldigt oljig hud som då och då fick acne, hud som är acne-benägen kommer älska detta, och det finns salicylsyra i aspirin, så det är perfekt att prova när du inte har något annat hemma som funkar:) Jag är verkligen mästare på både lyxa till det med riktigt bra produkter eller skapa en spa miljö hemma med saker i mitt köks skafferiJ






Jag tycker att detta kan vara ett bra vapen mot acne och för att rena huden. Aspirin har salicylsyra i sig som hjälper till att ta bort finnar eftersom det är som en kemisk peeling. Citroner  har C-vitamin och hjälper till att minimera pigment fläckar på huden. Sedan har du bakpulver som fungerar bra i slutet för att neutralisera salicylsyran.

Du behöver:

- aspirin
- Citron
- Bakpulver

1. Slå sönder  6-10  aspirin och kombinera med färskt pressat citronsaft.
 2. Låt aspirin lösas tills den förvandlas till en ”kräm”.
3. Applicera masken på din hud och lämna den på huden i ca 10-15 min
4. Ta sedan bort masken genom att blanda bakpulver och vatten i en liten skål och doppa din bomull rondell i och sedan ta bort masken med detta.





One Juicy Beauty Gossip at a time…. Xoxo Beautiesssss

9 kommentarer:

  1. Ditt hår blev väldigt lång igen ganska snabbt!:) har du någon hemlighet!

    SvaraRadera
  2. Nää inget speciellt!:) Men jag ska faktist klippa av det snart, tänkte klippa det väldigt kort denna gången, tycker det är så vackert med kort hår, det är så himla tråkigt med långt rakt hår, älskar hår med liv i och inte bara gå runt med rakt långt hår. Brukar inte bry mig då alla säger nejjjjjj klipp inte ditt fina hår hahahah men det växer ju tillbaka:)

    SvaraRadera
  3. Ska verkligen testa detta, kan du skriva om bronzers jag har frågat om det tidigare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en bronzer just nu som jag tycker är bäst! och den ska jag skriva om, så hälsa på igen imorgon:)

      Radera
  4. Jätte bra blogg!! Men har en fråga angående collagen plus C har precis fått dem från Dubai o du skrev ju så bra om dem! Men va är de bra för eller har de några biverkningar har du känt nån förändring? O det är väl inget farligt att ta dem (såklart inte för annars hade du inte tagit dem) men är lite fjantig av mig till sådant hehe. Tacksam för svar! En tjej på 24 år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack...Angående Neocell super Collagen så tycker jag att den är en burk fylld med magi:) det är mina favorit kosttillskott, läs gärna inlägget jag har skrivit om Collagen Plus C.
      Jag själv såg reultat efter en månad med bättre hud och jag såg även skillnad på mina knän, jag brukar powerwalka men fick jätte ont i knäna och tabletterna hjälper dina leder. Och
      Nej gumman det är inget farligt:)

      Dem är även bra mot anti-aging
      håret
      naglarna
      3 tabletter två gånger dagligen av Super Collagen + C kommer att ge specifika aminosyror som behövs för att fylla på kroppens kollagen och bidra till att stödja strålande hud, tjockare hår och starkare naglar.

      Men glöm inte du ska ta dem 30 min innan frukost och innan du lägger dig på kvällen.

      Men prova dem i en månad, helst rekomenderar jag 3 månader, berätta gärna ifall det är något för dig.


      Radera
  5. Jag brukar göra en Aspirin mask då och då, men aldrig haft i citron så detta ska jag experimentera med tack fina sara

    SvaraRadera
  6. Hejsan sara, jag ville bara skriva till dig och säga att jag tycker att du är en bra förebild och efter vi träffades i Dubai så visste jag verkligen att du är en fin människa på både insidan och utsidan! så glad att du är i sthlm nu vi får ta och träffas igen, jag har mailat dig sosso:)

    kramar

    SvaraRadera