måndag 28 januari 2013

*Benefit Hoola bronzer*




Känner du dig lite blek, trött och alla solpuder du har provat har fått ditt ansikte att bli orange färgad,,,,så har jag lösningen mina fina läsare! Benefit Hoola Bronzer som har funnit väldigt länge på marknaden och det är en produkt varje make-up artist äger och varje beauty guru köper. Alltså det finns absolut inget negativt med denna solpuder och pga av mitt frilans som make-up artist i många år så har jag nog sett världens alla bronzers då det är en av min favorit produkt att använda på ansikten som jag sminkar och en bra bronzer är så viktigt! speciellt ifall du vill skapa en snygg form på ansiktet och inte bara ha på kinderna, så är det viktigt att det är rätt färg på sol pudret. Tro mig ni skulle inte bli besvikna på Hoola bronzer från Benefit, själv tycker jag om nästan allt från märket Benefit och speciellt deras glada och fina förpackningarJ




Den har en matt brun färg med en balans av kalla och varma undertoner. Mycket pigmenterad, så använd lite i början och bygg på istället för jätte mycket från början. Solpudret smälter lätt in i huden. Du kan få färgen att se väldigt naturlig ut och inte alls förändra din look, eller en mycket intensiv look som kim k om så önskas. Färgen håller hela dagen och den kommer med en liten borstel som är jätte mjuk men lite svår att använda, så använd din contouring borste till detta puder, jag brukar använda antingen Mac 168 borste eller 109 som är jätte bra ifall man ska göra en snygg contouringJ just nu är min favorit highlighter soft & gentle från MAC och det blir jätte fint med Hoola Bronzer till.





Förpackning är jätte söt, men det är alla Benefits förpackningar,  det är svårt att bli besviken på deras produkter då det mesta är jätte bra.




Du kan hitta Benefit på Sephora, som nu finns i Täby centrum, nästan lika lyxig som butikerna i Dubai, men vem bryr sig när äntligen märken som Benefit och Make up forever äntligen finns i Sverige:) 

Hoola bronzer och en fin highlighter and you are ready to go! Här hittar ni några riktigt fina highlighters, när du vill vara lite extra fin.


Sephora i Dubai mall, den finaste i Dubai , du hittar allt du kan drömma om i  butiken:)

Marina mall, precis där vi bor




Så nu måste jag iväg, jag ska till stan för att träffa en kompis jag stötte på förra veckan och vi bestämde oss för att ta en fika idag, det ska bli jätte mysigtJ  

Ha det bästJ




14 kommentarer:

  1. Tack för tipset jag har tjatat om detta inlägg:)
    bra att jag bor i Täby ska verkligen springa dit och prova detta solpuder

    SvaraRadera
  2. Hihglighter!!! dina favoriter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu:
      Mac Soft & Gentle och
      Dior Nude highlighter

      Radera
  3. älskar dina tips om olika produkter kan jag använda denna ifall jag är jätte ljus alltså verkligen ljus!??

    Och vilka dermalogica produkter rekomenderar du nu när det är kallt ute??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jo den kommer bli jätte fin på dig, det är det som är så bra med den är att den passar riktigt ljusa också. Se till att ta lite i taget och arbeta in den med en bra borste så det inte blir några fula streck...

      När det kommer till Dermalogica så ska jag skriva om det...
      Vädret är verkligen hemskt nu speciellt mot huden, själv är jag så torr att jag hoppar över sminket...

      Radera
  4. Jag önskar att du gjorde Smink "tutorial" på youtube! det skulle vara så bra

    SvaraRadera
  5. Mera outfits bilder

    SvaraRadera
  6. Sara för smikborttagning! dermalogica eller sensai? och skriv om sensai produkterna snälla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle rekomendera att du hellre lägger dina pengar på andra produkter än på en sminkborttagning produkt!
      Visst är det det viktigaste du kan göra för huden att verkligen få bort allt på huden,

      ett tips! efter du fått bort ögonsminket så använd våttservetter och sedan tvätta ansiktet och på slutet använd en tvätt lapp som du doppar i varmt vatten för att få bort det sista från ansiktet.

      för att få bort ögon sminket så skulle jag tipsa om Body shops, Camomile Gentle Eye Make-Up Remover

      och lägg istället pengarna på en bra skrubb och en bra ansiktsmask.
      Ifall du gillar kanebo produkter så är deras,Sensai Cellular Performance Lifting Radiance 3D Mask GRYM:)

      Radera
  7. Hur hanterar du fördomsfulla personer?! jag har nyligen träffat en underbar kille, men shiittt vad hans sida gillar att döma mig och det är verkligen det sista jag är det dem säger om mig!
    Älskar din blogg, blogga mer och speciellt tankar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj du..det är ett svar som kan bli väldigt långt, men jag vet exakt vad du menar och jag skulle ljuga ifall jag sa att man inte tar åt sig och blir ledsen över folks bittra och negativa ord, men tro mig du kommer ingenstans med dem ifall dem redan har bestämt sig att ”störa” sig på dig.

      Jag har själv lagts i fack till höger och vänster, det var det som lärde mig att omge mig med positiva människor med bra energi runt sig, och inte umgås med alla som inte kände sig ”större” genom att prata skit om andra! Jag vet att mina nära och kära VET, Vem jag är under det som folk är så snabba att anta i sin fördomsfullhet om mig. Men som en kär vän alltid säger till mig, du kan aldrig stoppa folk att prata, så det kommer från oss själva att se till att hålla oss borta från det och vara starka. Jag umgås hellre med människor som ger mig energi och inte suger ut den ur mig, men jag förstår att de är svårt när det är personer som står dig nära, men var dig själv och kom ihåg karma is a B***H:)

      Kramar


      Radera
  8. Jag letade efter en recension om denna! nu när du sa att den är så grym så får det bli en sväng till butiken i Täby och köpa den:)

    SvaraRadera