söndag 20 januari 2013

*A World Of Fashion For Babies*





I Dubai mall : Länk



Jag har tidigare och även nyligen fått frågor om barn butiker i Dubai, även frågor om vilka märken som finns och modet överhuvudtaget i Dubai och jag har ett ord för det!

MAGIC!      Shoppingen här är sjuk och du hittar allt du vill ha och lite till



Visst du hittar grym shopping i Paris och London också men i Dubai får du så mycket mer på köpet ifall ni förstår vad jag menar.
Men för er som undrade om barn butiker i Dubai så kan jag säga såhär, när jag blir gravid så är det raka vägen till Dubai mall som gäller då du hittar så många barn butiker under samma tak att du behöver äta innan du går runt i butikerna. Du kommer behöva energin, det är så mycket fint allt från märkes kläder till butiker som gör bebis kläder med swarovski kristaller på babybodys. Alltså det finns inget du inte hittar för barn i Dubai mall och sedan har du andra maller du även kan besöka med fina barn kläder och massa annat för barn.



Det finns verkligen inget fult att hitta i denna butik allt är ssåååå fint, mitt favorit märke för barn:)




En hemlighet, jag köpte ett par baby cucci skor, alltså dem var för söta för att låta bliJ  finns en tanke bakom skorna så börja inte tro massa nu sötisarJ






Det är verkligen en plats man kan hitta allt till barn och lite till, som att du kan "pimpa" din  napp:)



10 kommentarer:

  1. Hej Sara :)

    Jag behöver din hjälp, jag har fått utskrivet roacuttan men problemet är att jag vågar inte ta dom för att biverknings listan är lång. Just nu använder jag jan marini vilket jag inte kommer kunna fortsätta med, för att den är alldeles för stark för min hud när jag väll börjat med tabletterna, så jag vet inte alls vad jag ska använda överhuvud taget. Har du nån bra tips? Skulle vara jätte tacksam över svar
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej jätte bra fråga! Först vill jag säga till dig att du tog ett bra beslut om att gå till en hudläkare. När det kommer till roacuttan så är det en medicin som har massa ”skrämmande” biverkningar som alla varnar om allt från dålig rygg till så extremt som självmord! Men jag tycker du inte ska oroa dig, är du inte deprimerad från början så har jag svårt att tro att medicinen gör så med en person, men självklart har du inte en garanti, men det har man väl inte med någon medicin, börja med tabletterna och ta en dag i taget och känn efter!

      Men se framemot dagar med väldigt och då menar jag väldigt torr hud och läppar som du vill mörda för du kommer få så torra läppar att du vill ge upp men gör inte det för med rätt produkter för huden så kommer du klara det och slippa acne som inte är så kul att gå runt med. Du kommer även efter du är klar med behandlingen tappa hår, men inte så mycket att du behöver bli allt för orolig.

      Så till vad jag skulle tipsa dig om att använda!

      -Läppar: estee lauder 8 hour cream finns nu en burk med just för läppar!

      -Ansikte: Du kommer behöva en rengöring som är så mild som möjligt och inte bäst! Ifall du förstår mig! Jan marini ska du sluta med innan du ens börjar, denna tid du äter tabletterna ska du tänka på att bli av med din acne och inget annat! Förrän du är klar med din kur!

      dermalogica special cleansing gel, dem gångerna du har smink på dig då det är viktig att få det så rent som möjligt när du tvättar av sminket!

      Annars har dem mildare rengöringar som du kommer gilla och det är
      dermalogica ultracalming cleanser & essential cleansing solution som är för jätte torr hud.

      En budget variant, som min kompis älskade under sin kur med roacuttan är Aco Face rengöringslotion, det är en krämig och väldigt mild rengöring som du kan ha under hela kuren och den är jätte populär bland dem som börjar med roaccutan.

      Lite andra tips jag kommer på just nu är:

      Använd mandelolja på ansiktet på natten då du känner dig för torr, perfekt för kroppen också.

      Och denna pärla! jätte bra olja du kan använda över natten skulle rekommendera att använda den 2-3 dagar i veckan : Kiehl's midnight recovery

      Köp en bra ögonkräm med massa fukt i

      Body shop har massa bra body butters för kroppen med massa fukt

      Och glöm inte att använda solskydd

      Har jag nu glömt något så är det bara att fråga på, jag hoppas det går bra för dig och bli inte orolig var glad att du ska bli av med din acne då jag vet att man kan må väldigt dåligt utav det. Jag känner många som har ätit denna medicin och ingen av dem ångrar sig idag.

      Berätta gärna hur det går för dig… kramar på dig

      Radera
  2. Woowwww alltså jag tappade hakan! Nu måste jag tvinga min man att åka dit:) jag är gravid i 4 månaden och det skulle vara en dröm att åka dit och köpa allt jag behöver!:) skulle du rekomendera att åka till Dubai Feb månad??

    Älskar verkligen din blogg och jag hoppas du bloggar oftare

    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissttt:) man blir lycklig på den avdelningen! Feb månad är bästa månaden! bra väder och massa event och massa att göra då det är hög säsong:) och stort gratttttttttiiiiissss för din lilla skatt i magen.

      kramar på dig

      Radera
  3. snacka om att din unge kommer se ut som en liten fashionista!

    SvaraRadera
  4. Åhhhh CUCCI butik för barn...jag dörrrrrr:)

    SvaraRadera
  5. Jag skulle till Italien för shoppa bebis kläder och annat och när jag såg ditt inlägg så kunde jag inte sluta tänka på att jag vill till Dubai istället! men vilket hotell rekomenderar du, vi vill isåfall bo väldigt nära "city" tänk inte pris och gärna nära fontänen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett bra val, du kommer älska det:)
      När kommer till hotell så menar du nog Downtown området och vad jag kommer på just nu är dessa och inte dem super dyra typ en vecka för 200.000, alltid tänkt vilken idiot lägger dem pengarna för ett hotell. Men även dessa är dyra men det är det du fråga efter:)

      The address, jätte lyxigt hotell men bästa utsikten över fontänen och Burj khalifa
      The Palace Downtown
      och Qamardeen hotel

      Hoppas ni får en underbar semester:)

      Radera
    2. Jag och min kompis bodde på Palace Downtown och det var det bästa hotellet jag varit med om. så den rekommenderar jag också

      Älskar din blogg Sara
      Kramar ett fan

      Radera
  6. Vilka butiker för barn!!!! Jag hade hamnat i konkurs hade velat ha allting

    SvaraRadera