måndag 13 januari 2014

*Klippning*


Jag vet det är lite sent då jag klippte men för ett tag sedan men har glömt bort det, men för er som frågade om salongen så ville jag ge min åsiktJ

Jag bokade tid på The Hair Bar, då jag hörde mycket fina ord om dem och ville testa på en ny salong och frisör. Jag klippte mig ganska mycket då håret hade växt galet mycket och inte länge gick och styla själv, det var väldigt långt och tråkigt. Det är inte så snyggt med så långt hår som är så platt. Så en klippning var ett måste och jag ville få bort ganska mycket längd och lite kortare vid luggen så volymen vid en styling håller.

Jag klippte mig hos en jätte trevlig tjej, som var underbar både proffsig och super trevlig! Och jag var jätte nöjd med resultatet!  












Under vintern så tycker jag att det är så mycket viktigare att ta hand om håret genom att ge håret näring och styrka istället för att tänka på att få det långt, då håret ändå kommer växa snabbare när du tar hand om håret. Ge året under vintern lite mer kärlek då vädret inte är det bästa för håret just nu, så kör med en bra hårmask men även oljor och se till att ditt hårbotten även är friskt. Du kan hitta olika recept på massa bra behandlingar för håret i bloggen.





LOVE Sara


10 kommentarer:

  1. Vad heter hon "frisören"?
    Passar dig! riktigt snyggt.

    SvaraRadera
  2. jätte snyggt!;) men du är verkligen snygg i allt!
    färgar du håret??

    SvaraRadera
  3. vilket dröm hår! använder du speciella produkter för ditt hår?
    jag vill läsa mer inlägg om hår älskar dina tips!

    SvaraRadera
  4. Hej du vackra!
    Du har så otroligt vacker hy:)!
    Undrar om du kan vara så vänlig och säga vilken din favoritfoundation
    är samt favorit primer?
    Skulle bli väldigt TACKSAM!
    Mvh Sasha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojojjj en svår fråga! Jag har ganska många favoriter, helt beroende på hur min hud mår och ifall det är sommar eller vinter!
      Självklart också vilken hudtyp du är!?
      Men för en lätt täckning är Chanel vitalumiere aqua en favorit
      Medel täckning skulle säga hmmm Nars Foundations som är super fina men dem är lite gula vissa färger, så lite svårt att hitta rätt färg. Dior NUDE, Chanel Perfection Lumiere foundation och helt underbar favorit just nu dem senaste veckorna är Giorgio Armani Maestro
      heltäckande många olika, som Estee Lauders double wear och even better från Clinique.
      Gillar även Make up forevers HD Foundation.


      Primer: Så skulle jag be dig gå och titta på Benefits primer och Diors nya primer
      men en speciell favorit har jag inte använder flera olika där också:)

      Kramar

      Radera
  5. Hej på dig!
    Vad rekommenderar du för olja till långt blont hår?Jag upplever att olja
    (anv Macadamia)förvisso är bra men har gett mitt blonda hår en lite gul ton(har
    även hört andra som upplevt det med just blont hår.
    Ni utlänsdka tjejer har så otroligt vackra tjocka hår i er själva.
    Medfött:)
    Tacksam om du orkar svara!
    Mvh Sasha

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hej Sasha!

      Det finns otroligt mycket som går att använda som inte kommer påverka ditt blonda hår, men det beror på vilket resultat du är ute efter och vilket problem du har?
      men skulle nog vilja tipsa dig om dessa oljor att testa:

      * Kokosolja (Kokosolja hjälper till att reparera ditt hår från skador och den har en egenskap mot håravfall. Oljan hjälper till att eliminera mjäll. Kokosolja är jätte rik på vitamin E, vitamin K och järn och hjälper till att återställa hårets naturliga mjukhet och glans, som sagt beror det på vad du är ute efter men ger dig tips på några oljor som jag vet funkar på mina blonda kompisar:)

      * Oliv olja (köp bra kvalité på oljan) Massera ditt hårbotten med olivolja och det kommer ge dig en frisk hårbotten och mjukare, slätare hår. Låt oljan vara kvar i håret från någonstans mellan 30-60 minuter, beroende på ditt hår textur, för bästa resultat lite längre:) och du kan även blanda den olja med andra oljor för extra fukt!

      *Mandel olja Mandelolja låser in fukt och är därför bra för torrt hår. Det hjälper till att ge näring åt håret, främjar hårväxt

      Och nu när det börjar bli riktigt varmt ute, visst är det underbart men håret hatar solen! En viss tid ute i solen är jätte bra för håret men att ligga på stranden utan något som täcker håret är skadligt för håret, så se till att använda solskydd för håret och använda en bra hårmask i sommar som ger näring och fukt:)

      Att vi som är utländska har medfött bra hår är inte alltid sant, själv har jag haft stora problem med håravfall, men kunnat kontrollera det med hjälp. Men det krävs tålamod och att verkligen ge kärlek och tid i veckan för ditt hår som ger bra kvalité! Spelar ingen roll ifall en tjej har super gener för hår i släkten, men tar hon inte hand om sitt hår och färgar åt höger och vänster , äter onyttigt och använder alltid värme på håret som plattång m,m så kommer hon till slut inte ha så fint hår.

      Hoppas detta hjälpte lite, ha en mysig dag:)

      Kram

      Radera
  6. Hej Sara!

    Jag undrar om jag kan få din mailadress?

    SvaraRadera