onsdag 15 januari 2014

* Lashes Lashes Lashes*




Vill du inte köpa en produkt! så kan du istället utföra ”Magic” hemma för dina ögonfransar.


Jag får alltid frågor om hur jag tar hand om mina ögonfransar då jag har naturligt långa och använder oftast inte mascara, ifall jag nu inte ska sminka ögonen som inte blir så ofta som alla trorJ





Vad du kan göra hemma:

Längre ögonfransar kan vara en välsignelse för ögonen eftersom de fungerar som en sköld mot t.ex. dammpartiklar och annat som kan komma in i ögonen. Även om det finns falska ögonfransar i butiker idag, som du säkert kan använda. Men det är desto mer bra att ha långa ögonfransar naturligt.


För att få dina ögonfransar att växa, är det mycket viktigt att vara noga med sin kost. Se till att du har en fiber rik kost och undvik skräpmat, så försök att äta mer av havet rikedomar:) och proteiner och självklart ska man inte glömma det ”gröna” i kosten också.


Du kan använda naturliga oljor som olivolja eller mandelolja för att få dina ögonfransar starkare. Olivolja gör dem inte bara starkare utan även återfuktar ögonfransarna.
Med hjälp av bomull eller bara med fingertopparna, kan du även applicera ricinolja på dina ögonfransar. Gör detta dagligen, men på natten innan du ska lägga dig.


  • Använd Vitamin E till dina ögonfransar, Vitamin E hjälper ögonfransar att växa längre naturligt. ”Vitamin E är känd för att öka hårbottens cirkulation också!”


Vitaminer du behöver:


Vitamin H (Biotin): är känt för att främja tillväxten av ditt hår samt ge styrka till ditt hår. Du kan öka intaget av produkter eller livsmedel som har vitamin H som mandlar, sardiner, bananer, fullkornsprodukter. Det finns även i äggula så att du kan äta det också för att få längre ögonfransar

C-vitamin är ett måste för dina ögonfransars tillväxt. C-vitamin är ansvarig för att inte bara stärka ögonfransar men också främjar tillväxt av hår. Så öka intaget av citrusfrukter eller se till att din multivitamin kosttillskott innehåller en bra mängd C-vitamin.
Det finns även speciella multivitaminer som du kan köpa som stärker håret och då även dina ögonfransar.


Men det viktigaste av allt är, TÅLAMOD det krävs massor av tålamod! det funkar, men tar tid som allt annat bra i livetJ

Jag tänkte även dela med mig av ett recept som jag alltid använder och som gör mirakel ifall man är envis och använder det varje dag i början, sen kan du köra några gånger i veckan.

Längre ögonfransar med min oljeblandning!

Du behöver:


  • "extra virgin"     kokosnötsolja
  • Ricinolja
  • Avokadoolja (går även bra med mandelolja, det brukar jag använda ofta)


Denna använder jag för väldigt mycket, håret, olika blandningar och huden!




Smörj även in dina ögonbryn ifall du vill få fylligare ögonbryn


Du kan även behöva detta:

engångs mascara borstar





en plast flaska som du kan blanda dina oljor i och ha kvar blandningen.

Den minsta storleken, hellre göra nytt än att blanda för mycket.



Blanda lite mer än halva ricinolja, resten kokosnötsolja och några droppar mandel eller avokadoolja

Applicera oljan med hjälp av en mascaraborse och gnugga lite på ”roten” och sedan även på dina ögonbryn, men se till att du verkligen masserar in den och jobbar lite extra så den verkligen går in och du kommer få jätte fina ögonbrynJ



ENJOYJ












13 kommentarer:

  1. vilket märke? skulle du rekommendera mot acneärr? har fortfarande lite finnar kvar men mitt största problem är ärren! men speciellt ett nytt serum och kräm som ska vara bra mot mitt problem, som något märke är bra just detta! tacksom för svar, och tack för en jättebra blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle nog tipsa dig att titta närmare på märket Jan Marini!

      http://beautybysarafaily.blogspot.se/2012/07/jan-marini-hudvardsprodukter-one-juicy.html

      Radera
  2. Mina ögonfransar behöver verkligen en boost! tack för tipset

    SvaraRadera
  3. Hej vackra!
    jag har en fråga om internet shopping! finns det någon sida du rekommenderar lite extra speciellt när det kommer till dermalogica produkter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej söta!

      Jo det finns en sida som jag beställer massor från just nu och är väldigt nöjd med deras service och det är Donna beauty.

      Radera
  4. Om man ska till Dubai med barn (5 och 6 år gamla) vart skulle du rekommendera då??? Och när är bäst tid att åka?
    Vilket hotell skulle du rekommendera, det ska vara lite extra lyx och nära havet och helst mycket att göra på hotellet?!!

    tack för en underbar blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Bästa tiden att åka till Dubai skulle nog vara just nu, och feb, mars, april. Sen blir det ganska varmt för barnen. Många kanske tror att det inte finns så mycket för barn i Dubai, men det finns massor att göra och se! samtidigt som man är på en riktigt fin plats.

      När det kommer till hotellet så kunde jag bara tänka på ett hotell, när jag läser det du vill ha! Men jag tror du kommer älska hotellet Atlantis som är ett väldigt lyxigt hotell men värt varenda krona! Utsikten från rummen är inte heller så dåliga:) servicen är underbar och det finns massor att göra för just barn utan att man behöver lämna Palm jumeirah :
      http://www.atlantisthepalm.com/kidsandteens.aspx

      allt från deras delfiner och till deras vatten park som har världens längsta rutschkana av glas genom ett hajakvarium:)

      lite Disney känsla:)

      Något jag älskar med Atlantis är maten det finns flera restauranger att välja mellan, när vi bodde på Palm Jumeirah åkte vi alltid till Atlantis för brunch, så det måste du testa när du är där!
      Jag hoppas det blir en resa och att ni får en underbar resa med massa roligt att göra och att ni får minnen för livet med barnen:)

      Kramar

      Radera
  5. Hej Sara,
    Älskade verkligen din tips och tänker testa den själv. Liten fundering bara, min kokos oljan är i fast form. Den kommer att lösa upp sig när jag blandar med andra oljor? Kommer den inte stelna igen?
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej fina

      När du rör runt så blir oljan flytande, så när du har blandat så skakar du flaskan, Nej den ska inte stelna, det gör inte min. Men du kan värma den annars i några sek.

      ”De andra oljorna förhindrar att det stelnar, i mitt fall:) glöm inte att skaka flaskan varje gång du ska använda oljan gumman så kommer det nog gå jätte bra”

      Ibland när jag är väldigt lat så tar jag bara min rena mascara borste och doppar den i direkt i kokos oljan och det ger dina ögonfransar jätte mycket fukt.

      Hoppas det går bra för dig och att du blir nöjd men som sagt ha tålamod, så kommer du bli jätte nöjd:)

      Kramar på dig

      Radera
  6. Hej

    Vilken email adress kan man skriva till dig på?

    SvaraRadera
  7. Vart köper du dina oljor???

    SvaraRadera
  8. Alltså dina beauty tips är en klass för sig! du borde skriva för en tidning:) eller lite oftare på bloggen! saknar dina blogg inlägg!

    SvaraRadera