fredag 4 oktober 2013

*Min Fabulous höst skrubb:)*




Att hålla huden nu på vintern återfuktad och samtidigt jämn i färg, då man kan ha skadat huden under sommaren, kan vara jobbigt och många produkter utlovar resultat dem helt ärligt inte ger! så jag tänkte tipsa er om en skrubb till kroppen som är helt AMAZING, you will love it!  En av de saker jag älskar att göra för att hålla min hud återfuktad är att använda peelingar för kroppen, så mycket som möjligt! Jag använder dem minst 2-3 gånger i veckan (speciellt under tider då jag blir extra torr) för att hålla min hud bebis mjuk:)






Till denna skrubb behöver du:

0.5 dl Brun råsocker

Mandel  olja

1 msk pressad citron ”citronsaft”

2 msk riven Citron skal

1 msk honung ( ifall du känner dig torr)


Blanda alla ingredienser i en skål och Voila du är klar! Nu kan du skrubba kroppen och få en jämn och fin hudJ





 ”Skillnaden på en skrubb och peeling är generellt att en skrubb är mera grovkornig och en peeling har finare konsistens.”









One Juicy Beauty Gossip at a time…. Xoxo girlfriendssssssssssssss

Ha en underbar Fredag och ta hand om er




4 kommentarer:

  1. HejHej, Jag ska till Dubai i höst. Jag undrar är Victoria Secret dyrt i Dubai eller är det okej pris?Finns det någon Abercrombie & Fitch där?

    SvaraRadera
  2. Hej Fina:)

    Vad roligt med en semester till UAE! Är det första gången du ska åka till Dubai??
    När det kommer till priserna på VS så beror det på vad du ska handla, som tex underdelar så brukar det nästan alltid finnas erbjudanden med 3 för 125 dirham eller 5 för 145 osv, sedan finns det allt från väldigt exklusiva underkläder till mysiga pyjamas. Pinks kollektion har mys byxor som är riktigt snygga och populära, dem tex börjar från 300 dirham. Men när du är i butiken som är en ”flagship” så kommer du inte tänka så mycket på priset då det inte går att få tag på i Sverige och du kan hitta riktigt fina plagg:) man kan inte hålla sig

    Men varning när du är i VS i Dubai mall, så kommer du inte ut igen:)

    (priserna är lägre i USA, det brukade jag få höra 4575566555000 gånger om dagen av kunder som mailade till kontoret och klagade på att priserna inte var samma som i USA.

    När det kommer till Abercrombie & Fitch, det senaste jag hörde när jag jobbade där var att den dem inte skulle öppna förrän i början av 2014 av ”Majid Al Futtaim”
    Själv är jag inte insatt i det märket, men dem kommer finnas i Dubai, Hollister ska öppnas i Emirates mall men jag är inte säker ifall dem har öppnat än! Min man var där nyligen och såg många nya butiker som ska öppnas.

    Hoppas du får en underbar semester, det är underbart väder där just nu så YOU WILL LOVE IT:)

    (Glöm inte att besöka Global village som öppnades häromdagen)


    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej jag har också en fråga om butiker i Dubai!
    Finns Celine butiken i Dubai!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolutely:) det luktar serious shopping:)

      Radera