fredag 15 februari 2013

Letar du efter den bästa "BB Creamen" Here It Is!



Diors smink kollektion/Våren 2013


Är skapad av Tyen och heter Cherry Bow och det handlar om bågar och feminina nyanser, speciellt rosa. Det är en hyllning till banden som bärs av "Duchesse de Fontanges". Christian Dior tyckte också att rosa var "den mjukaste färger", färgen "av lycka och kvinnlighet".

Jag tänker inte ta upp allt i denna kollektion bara det jag provade och tycker är värt att titta närmare påJ men egentligen tycker jag ni borde gå och titta på hela kollektionen från nagellacken till ögonskuggorna i vårens kollektion, är du väldigt ”girly girly” så kommer du älska allt det ljusa och rosa i kollektionen.



För mig blev det dessa produkter från kollektionen

För er som älskar Diors produkter så måste ni testa Diors nya kollektion, och en av produkterna är:

Diorskin Nude BB Cream 

För er som inte vet vad BB creme är för något, så är det för tjejer som inte vill bära Foundation, kort! Så är det som en färgad dag kräm som piggar upp ansiktet och ger dig en väldigt naturlig ”look”. Just nu efter provat denna BB kräm så kan jag säga det är den bästa BB krämen på marknaden just nu, verkligen en produkt som är svår att bli besviken påJ häromdagen orkade jag inte sminka mig så det blev denna BB kräm och lite mascara och ut     And I loved it:)


001 väldigt Ljus, det är en lätt, rosa-tonad nyans, 002 "Fair" är en lätt till medium gul-tonad nyans, och 003 Medium: har en medium, varm-tonad nyans


BB krämer är en, 3 i en produkt som ska ersätta fukt kräm  primer, foundation och solkräm. En bra BB kräm ska helst uppfylla alla dessa krav och inte kännas på huden alls.

BB står för "Beauty Balm" eller "Blemish Balm" som i princip är tonad hudkräm med ingredienser som vårdar din hud tillsammans med SPF. Så en allt i ett smink möter hudvård produkt som du kan bära varje dag! BRA visst:)

En av mina tjej kompisar, brukar inte gilla foundation och vill ha något hon kan arbeta in i huden med fingrarna och efter hon testade Diors Nya BB kräm blev hon helt kär! det hon älskade var att den torkade som ett pulver! så det lägger sig jätte fint på huden.

DiorSkin Nude BB Creme är sååå perfekt, för den gör att min hud ser frisk och strålande ut!  You are going to LOVEEEEE it:)

Diors nya BB kräm kommer slå ner alla dina andra BB produkter på din hylla, så bra är den.


Ifall du letar efter något för ett täckande resultat, så kan du titta närmare på Diors Nude Foundation som har en jätte naturlig täckning, men den täcker röda partier i ansiktet, samtidigt som det känns som att du inte bär någonting alls, många kändisars favorit.


Hoppas ni hade en underbar Valentine dag, med massa kärlek, men visst borde varje dag vara lika speciell:)    


17 kommentarer:

  1. Sara vad skulle en tjej göra utan dig i hennes liv? hahaha Du är helt enkelt fantastiskt och jag tackar dig för dina tips:) Kan inte vänta att prova den här BB krämen då jag letar efter en just nu

    SvaraRadera
  2. vilka smink borstar är bra att köpa??

    SvaraRadera
  3. Är denna BB krämen bättre än den innan dior hade!??

    SvaraRadera
  4. Har du några tips på vad jag absolut inte får missa att göra elle se när jag åker till Dubai nästa vecka :)) o har du varit i Abu dhabi? Vad kan man se där?

    Tack för en bra blogg, älskar dina tips så dröj inte för länge mellan inläggen :)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej !!!!
      Jag vet att det kan bli lite långt mellan inläggen, men just nu är jag i gbg och njuter varje minut med familj och vänner :)

      Men låter som du ska ha en riktigt grym semester, det vet jag:)
      Just Abu Dhabi så har jag varit där massor på jobb, helt ärligt tycker jag att Abu Dhabi är tråkigt men vad jag tycker du ska se

      - Yas island
      -Ferrari world
      - Marina Mall
      - Nahyan moske

      Men i dubai finns det massor att se

      - Dubai mall och alla andra malls
      - atlantis
      -Wild wadi
      - Global Village
      -Armani i Burj khalifa
      - Talise SPA
      -Souk Madinat
      - JBR

      Finns otroligt mycket att se, har jag missar något så fråga på!!

      Hoppas du får en underbar resa:)

      Kramar

      Radera
    2. Hej jag undrar ifall jag ska med barnen vilken skulle du välja atlantis eller Wild wadi??
      Hoppas du kan svara??

      Radera
    3. Hej

      Ifall ni har barn med er så är båda platserna en dröm för barn, men på Atlantis kan även barnen leka med delfinerna, det finns mer att göra på Atlantis som bra mat och lite små butiker och ni kan boka en heldag där, det har vi gjort flera gånger, att man stannar över natten och deras spa är jätte bra!!!! bara så du vet:)

      Radera
  5. Love your blog you should do youtube videos:)

    SvaraRadera
  6. Skulle vilja läsa mer om hår!

    SvaraRadera
  7. Vilken foundation är bra för en nude look????

    SvaraRadera
  8. Vad ledsen jag blir att du inte skriver oftare:( hoppas dina fina tips är tillbaka snart!

    SvaraRadera
  9. Superbra blogg, och dessutom är du så vacker! Måste bara få fråga dig om din fina hårfärg, är den naturlig eller färgar du? Själv har jag mörkbrunt hår och ett flertal gånger färgat för att få det så svart som ungefär ditt men får inte riktigt till det :S. Använder du svartblå färg eller?
    Tack på förhand!

    SvaraRadera
  10. Hej söta!

    Tusen tack för dina fina ord!
    När det kommer till min hårfärg så är min naturliga hårfärg mörkbrun, men jag brukar tona håret själv, när jag är för lat för att åka till min frisör.

    Jag brukar köpa "CASTING CRÈME GLOSS nr: 300 MÖRKBRUN
    och låter det vara i håret lite längre, hoppas du blir nöjd:)

    Kramar på dig

    SvaraRadera