söndag 24 mars 2013

*Äppelcidervinäger för vackrare hår*





För att få ditt hår fint, friskt, glänsande och silkeslen, så brukar jag sträcka mig efter en speciell flaska i köket, vinäger! Syran i äppelcidervinäger balanserar din hud och hår naturliga pH-nivå.
Prova! Jag är villig att svära på att du kommer att älska det!:) detta har varit en hemlighet, som många stylister använder till stjärnorna.


 ”tips: Välj ett ekologiskt märke av rå äppelcidervinäger”





Om du älskar styling produkter så mycket som jag gör, och ifall du har som mig ett skåp fullt av styling produkter som kan styla håret på hela Kina! produkter vi alla använder vare sig det är för att få plattare hår eller lockigt hår eller bara duscha i hår spray så tar vi alla hjälp av produkter för att få den frisyr vi vill ha, Med hjälp av olika produkter,  MEN TJEJER låt oss vara ärliga! med tiden behöver vårt hår en grym djuprengöring för att bli av med det som vanligt shampoo inte tar bort. Om du behöver en bra sköljning för att bli av med oönskade rester från dina styling produkter eller bara vill få friskare hår som glänser i solen, så har du jätte tur! för jag har lösningen:) Jag själv gör detta varje månad, när jag behöver en bra sköljning som renar håret på djupet och få liv i håret igen. Jag växlar mellan denna metod och en annan metod som jag skriver om  en annan gång Girls:)


The Magic Water for your hair!

Du behöver:

1/4 kopp äppelcidervinäger
1 liter vatten

eller ifall det är enklare för dig fyll en flaska med vatten och spara lite på toppen och fyll ut det med vinäger. 1 del äppelcidervinäger &
1 del vatten

Blanda ingredienserna tillsammans i en vattenflaska. Efter du redan har tvättat håret, använder du detta som skölj. Jag vet detta luktar ******,  så gör detta när din man inte är hemma:)
  eller:
Efter schamponering, häll blandningen i håret. Om du har en spray flaska, fungerar det ännu bättre. På så sätt kan du spreja håret med blandningen och massera in den på din hårbotten. Låt äppelcidervinägern sitta i några minuter innan du sköljer helt med vatten. Jag behöver inte använda balsam efter detta, men självklart kan du göra det ifall du vill! äppelcidervinägern kommer lämna ditt hår smidig och mjuk, you are going to loveeeeee it:)




"För er med mjäll: Applicera äppelcidervinäger på hårbotten och massera in. Låt verka ca 30 minuter innan du sköljer av det."


"Mitt hår efter denna sköljning"

HOPE YOU LIKE IT GIRLIIIEE GIRLSSSS:)

6 kommentarer:

  1. Hej

    Jag har jätte torrt hår! vilka köks ingredienser kan jag använda? du som är duktig på blanda eget!??

    Hoppas du kan svara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej

      Dessa inlägg:


      http://beautybysarafaily.blogspot.se/2012/03/torrt-har.html

      http://beautybysarafaily.blogspot.se/2012/04/vem-vill-inte-ha-glansande-har-sf.html

      http://beautybysarafaily.blogspot.se/2012/04/lets-talk-about-hair-baby.html

      och du kan titta på äldre inlägg där hittar du massor av tips..

      kramar



      Radera
  2. Vilket jävla vackert hår!!!!

    SvaraRadera
  3. Villlllllll ha det håret...så fint

    SvaraRadera
  4. I looooove u!! Har kollat runt på din blogg lite och du har verkligen jättefina tips! Måste ta en ordentlig titt efter skolan tagit slut, har så mycket o göra nu :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej fina! vad söt du är!:)
      Jag har varit väldigt frånvarande senaste tiden på bloggen, då det är massor som händer just nu som min graviditet, men ska nog börja snart igen och hoppas då du vill fortsätta läsa!
      Hoppas det går bra för dig i skolan!

      Kramar på dig

      Radera