torsdag 20 december 2012

*The quick way to a smokey eye*




Har du bråttom, men ändå vill få till en snygg ”smokey eye”, då är Maxfactors smoky eye effect eyeshadow något för dig. Det är en penna med en svart och en vit del. Den vita sidan highlightar du ögat med.

 
 
 
Jätte lätt att använda, se bara till att blanda in det ljusa med det svarta noggrant så det inte ser konstigt ut. Sedan kan du använda en eyeliner och på med mascaran och du är klar. Använd gärna en primer för ögonskuggan så sitter den på plats. ”Min favorit just nu är Urban Decays  primer.           Urban Decay Eyeshadow Primer Potion”

Börja med att grunda hela ögonlocket  med en neutral ögonskugga som t.ex. ögonskuggan ”muffin” från Make up store. Detta gör att du får en torr och jämn yta.

Jätte fin ögonskugga som är jätte bra för en fin grund på ögonlocket, denna använder jag väldigt ofta när jag sminkar tjejer som vill ha en snygg men naturlig skimmer på ögonlocket, då det är lite skimmer i ögonskuggan så du kan även använda den som en highlighter under ögonbrynet eller på kindbenen.

Och sen är det bara att börja med din smokey penna.


 
 
 
 
Den kan vara lite svår att använda, men själv tycker jag det är lätt och det är en väldigt enkel ”smokey eye” då den svarta sidan inte är svart, den är åt det ljusa hållet så man kan använda den på dagen utan att det ser för mycket ut och på kvällen kan man lägga på en puderform ögonskugga i svart över för en mer intensivare ”look”.


Det är även jätte snygg att använda en eyeliner på insidan av ögat och prova gärna en vit då det öppnar upp ögat.

 

 

10 kommentarer:

  1. Du borde verkligen tänka på att göra video inlägg?!

    Jag har även en fråga, kan du tipsa om en bra primer??? Jag har porer på ansiktet som jag stör mig på finns det en primer som hjälper detta problem? Hoppas du svarar

    tack för bästa bloggen

    SvaraRadera
  2. Hej
    jag har den bästa produkten för dig, tror du kommer älska Benefit's
    "The Porefessional"

    Den döljer porer och du kommer se skillnaden direkt, och den mattar även ned huden. Även jätte bra att använda ensam för att kontrollera T-zonen.

    Kramar på dig och jag hoppas du blir nöjd med den...
















    SvaraRadera
  3. Hej Sara
    jag tycker verkligen om dina tips om produkter, då jag har köpt visa produkter du har tipsat mig om och har varit jätte nöjd!
    Men till min fråga så undrar jag vart jag kan få tag på märket Benefit??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej

      Ifall du bor i sthlm, så öppnades Sephora i Täby centrum och dem säljer märket Benefit. Det är även jätte kul att du gillar bloggen, Tack!

      Radera
  4. Har du lös ögonfransar på bilden??? Och vilken mascara har du på bilden??Du har verkligen jätte vackra ögon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej

      Tusen tack och Nej jag använder inte lösögonfransar
      Mascaran jag använde är Dior show Iconic mascara, som jag testar just nu och det är en jätte bra mascara!:)

      Radera
  5. enkelt och skit snyggt, ska prova:)

    SvaraRadera
  6. Har du en email adress jag kan skriva till dig på??
    Din blogg är en av dem bloggar jag går in på varje dag:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej du kan maila mig på sara.faily.blogg@gmail.com

      Tack

      Radera