söndag 23 december 2012

*Lycka är nog det dyraste man äger*


ALLTSÅ vilken underbar morgon jag hade, eller visst var jag så trött att inte en tio kameler kunde dra mig ur sängen, men hur kan morgonen inte vara underbar då jag vaknar med “våran låt” av Céline Dion, som vi dansade till på vårat bröllop, alltså min man är så rolig, han har ingen tålamod och kan inte vänta, så han bara var tvungen att överraska mig på morgonen då man känner sig som snyggast visstJ

Jag sov heller inte så länge då min man hämtade min ganska sent igår och istället för sova så blev det filmen Taken 2, vi tittade på till 4 på morgonen. Men vi hade det så underbart på Atlantis och jag var tvungen att krama mina tjejer lite extra då jag inte kommer träffa dem på nyår.

Men alltså jag kunde inte fatta att det inte var en dröm i morse när min man väcker mig med en present jag har i hemlighet gått och tittat på i månader, en dubbelring från Cartier, varje gång jag var ensam i Dubai mall gick jag till Cartier och tittade på den, jo jag vet jag är en nörd.

”Efter 6 år tillsammans så vill jag att du ska ha på dig denna som representerar våra 6 år tillsammans, någon gång ville jag ju uppgradera din ringJ” Men jag var mer än nöjd med den jag fick när han friade, och som kommer alltid vara ett minne för livet! så blev detta även ett nytt minne och som ska representera 60 år tillJ

Och efter världens finaste morgon blev det en powerwalk, vi gick runt där vi bor i Marinan och till JBR stranden och efter 2 timmar ville vi svimma av så det blev raka vägen hem  för vila och sedan blev det middag med min mans kompis och hans fru.

 














GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA



8 kommentarer:

  1. Jag kollade på dina gammla inlägg och såg att du hade klippt dig.. ångrar du det när du kollar dina gammla bilder?

    SvaraRadera
  2. Hej

    Näää det växer som ogräs så det behövs, jag har haft långt hår sedan jag var 10 år och brukade tvinga min mammma att klippa mig, då hon vägrade. Men ditt hår behöver vila ibland, och även så det inte ska se slitet ut. Men just nu är det lika lång igen nästan.

    SvaraRadera
  3. hittade precis din blogg, du verkar vara en underbar person!
    Skulle du kunna berätta lite mer om livet i Dubai, nackdelarna vs fördelarna med att bo där? Finns det alltid saker att göra? Får man bra betalt? Är det lika stressigt där som här i Sverige?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vad roligt att du hittade hit:)

      Alla platser i världen har sina negativa och positiva sidor. Så har Dubai även negativa sidor, det beror på vem du frågar när det kommer till en plats som Dubai! Ifall man frågar tjejerna som kommer hit för party party och dem ser inget annat eller en person som jobbar och är en del utav samhället på ett sätt!...

      Då jag har jobbat väldigt länge i Dubai så har jag sett det mesta, både positivt och negativt, men jag kan säga såhär det positiva är att det finns ”LIV” här! Ifall du förstår mig, alla är glada och så trevliga här, medans på vintern i Sverige går dem flesta runt och ser arga ut och våga liksom råka titta på någon i bussen och le för då klassas man som ett ”psyko”!, butikerna är öppet till 12-1 på natten och det finns ALLTID något att göra du kan aldrig bli uttråkad som min bror alltid sa när han var här, han blev kär i Dubai för han tyckte om allt det ytliga! Och det gör dem flesta som kommer på semester, men ifall du frågar mig som känner ”Dubai” så kan jag gå djupare än så och säga att det kan vara jätte tufft att leva här, men samtidigt beror det på vad man är ute efter.

      Och när det kommer till ifall man får bra betalt, så beror det helt på vart du jobbar och vilket pass du bär, det låter sjukt men det är sant! Inom detaljhandeln är det rent utav sagt skit löner då ”VI” betalar väldigt dåliga löner för våra säljare, men har du en chefs position så blir det en bra slant, självklart mer än i Sverige då du heller inte betalar någon skatt i Dubai. Sedan har du ”goverment jobs” som är väldigt bra.

      Och stress! Hahaha det beror på dig, alltså jag är galen jag är alltid stressad och stressar mig själv över allt, men det läskiga med Dubai är att dagarna, månaderna går sjukt snabbt och det känns verkligen, jämfört med Sverige.
      Men sedan beror det på vad du vill göra ifall du pratar om en semester eller för att flytta! Fråga på ifall jag glömde något

      Kramar

      Radera
    2. Tack för ditt svar hade själv samma fundering!:)

      Radera
  4. Fy fan vad fint det är:) Jag har mailat dig och undrar ifall du brukar kolla din mail då du inte svarat!

    SvaraRadera
  5. Finaste sara kan du tipsa mer om smink produkter, då jag vet att du är grym på det!

    Tackar

    SvaraRadera