fredag 21 december 2012

*Happy Friday Everyone*


 
Vilken fin dag!!,

 
Jag fick ett samtal av en kompis jag inte pratat med på länge och hon gjorde verkligen min dagJ

Men nu är jag tillbaka hem till Dubai efter en liten resa och det kommer snart bli en resa igen! Efter det blir det inte resa på länge alltså så trött på att åka flygplan usch inte alls så roligt som att tanken på att man ska resa, Vi hade planerat, jag och min man att vi skulle åka bort för våran 6 års dag som är snart men det ska vi nog inte göra, varken jag eller han vill åka, så vi får hitta på nått kul med nära och kära istället och bara ha det gott, då det har varit så mycket senaste tiden så jag ser fram emot lite lugn och mysig tid tillsammans. För senaste tiden har det varit så stressigt till Kuwait med jobbet, till Beirut för sminkningar och snart iväg igen.

Ikväll blir det en personal fest på Atlantis,  men först blir det middag på Saffron på Atlantis, dem har jätte god mat ifall man gillar skaldjur, jag har sprungit hem efter jobbet för att hinna med att byta om för kvällen då jag egentligen är för trött för att gå men jag tror dem inte kommer ha lika kul utan mig så vad gör man inte för sina kollegorJ

nää nu måste jag springa då min kompis står nere och väntar på mig

Kramar på er....

 Jag hoppas ni får en mysig kväll….





 







16 kommentarer:

  1. Hej, jag hoppas du kan svara på denna frågan även om det inte handlar om skönhet.
    Men jag har hela mitt liv haft svårt och gå upp i vikt, vet du några tips hur man går upp i vikt t.ex tabletter, mat man kan äta?

    Tack i förhand! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej

      Bra fråga, då jag vet att det kan vara svårt för visa att gå upp i vikt och det är något man inte talar om så mycket som att gå ner i vikt! och därför blir det så mycket fel att visa vräker i sig allt som är fettigt och tror man ska gå upp i vikt, men man vill juh inte få en hjärt attack av alla hamburgare man stoppar i sig. Så det är viktigt att man håller sig borta från dåliga fetter! som snabb mat och socker.

      Du ska istället öka ditt kaloriintag, men på ett bra sätt. Du kan göra det genom att äta en större mängd mat eller genom att välja livsmedel som är energitäta.
      Hursomhelst bör du välja livsmedel som är näringsrik istället för lösa för kaloririka skräpmat. Livsmedel som är både energi-och näringsrik är tex baljväxter, nötter, frön, oliver och avokado. Öka ditt intag av mejeriprodukter, kött, skaldjur och fågel, också. skulle detta inte fungera efter några månader så lägg till "pulver shake" jag kommer inte ihåg vad den heter, men det finns en pulverform tillskott du kan dricka som får dig att gå upp i vikt, detta drack min kompis i flera månader och det hjälpte, men hon var riktigt smal (23 år, 44 kg).

      Lägg inte kalorier till dina måltider genom att välja ohälsosamma stekt livsmedel såsom pommes frites, friterad mat! Tänk på att det kan ta ett tag att få den vikt du behöver, men ha tålamod och fortsätta att välja livsmedel som är bra för dig tills du når din målvikt. Jag kan skriva mycket mer, men hoppas detta hjälper.

      Och tro mig träning är bra, men rätt träning, skapa muskler

      Lycka till gumman

      Radera
  2. Jag smälter när jag ser din Birkin väska!
    Hur lång väntetid är det på en Hermes birkin väska i Dubai? vet du det?

    SvaraRadera
  3. Jätte fin sminkning hur får du det att hålla! sara du är super vacker
    Kan du tipsa om solpuder?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den dagen var katastrof hahah
      Jag var uppe kl 6 på morgonen på kontoret 8 och hemma runt 5, jag bytte bara kläder och samma smink fick följa med! men ändå såg det ganska bra ut! tipset är nog så enkelkt, att inte ha för tung bas bara ögon, för det är när basen försvinner som det ser ofräsht ut.

      Solpuder ska jag tipsa om snart jag har flera som är favoriter!

      Kramar på dig

      Radera
  4. Vilken foundation skulle du rekommendera för en naturlig look?? som samtidigt jämnar till lite ifall du förstår vad jag menar?! Jag verkligen älskar dina skönhetsinlägg och inspireras utav det, du verkar även vara en så skön person:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa just nu Dior Nude/ den nya!, verkligen så snygg på sätter sig på huden som en tunn slöja och känns inte alls som en foundation.

      och tack för dina fina ord...

      Radera
  5. kan du inte skriva om vilka produkter du använder, skit snyggt:)

    SvaraRadera
  6. Kan du lägga in mer outfit bilder???

    SvaraRadera
  7. Har du någon gång gjort en plastik operation???!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag har aldrig lagt mig under kniven!

      Radera