onsdag 25 december 2013

Urban Decay /Naked



Mixat några färger från Naked 2



En av de bäst säljande ögonskuggspaletter är Urban decay ”Naked” Paletter. Definitivt ett måste, tycker jag

Det är ingen hemlighet att Naked Paletterna är ganska freaking AhhhMAZING!!!
I historien om ögonskuggspaletter, är Urban Decay Naked Palette i särklass mest populära! dem har lite olika paletter och det är verkligen super bra för dem som inte vill köpa 102664566 olika ögonskuggor. Jag tycker dem har riktigt bra kvalité och färgerna är jätte fina, MEN visst finns det bättre, det gör det nästan alltid  när det kommer till skönhets produkter In general. Men smokey paletten blev jag lite besviken på först då den inte höll som jag ville, jag kom senare på att den är bäst när den inte används ensam, för bästa resultat med den paletten använd först en kräm ögonskugga och sedan någon av "smokey" färgerna över för bästa hållbarhet.






Den kommer med en ögonskuggsprimer och en eyeliner , men jag gillar att använda kräm skuggor mer för basen.
Samtliga skuggor är högpigmenterade, fäster bra på huden och är lätta att tona.                            



Naked  är en varm palett, full av metalliska och skimrande färger alla mycket lämpade för ljusa till medium till något mörkare oliv hudton.





Naked 2 är en svalare palett med röda undertoner och alltid lite mer mångsidig för de av oss med medium hudton.















Naked Basics  är en mini, matt palett med sex nyanser att välja mellan







Basics färgerna är lite på den kalla sidan , och den enda färgen som verkar ha något skimmer, är den första färgen Venus. Resten av färgerna är matta och går på vackert.

Om du älskar matta ögonskuggor  behöver du denna paletten! Den innehåller 6 nyanser.




Smoked  det är ”smokey” paletten med mörka fina färger, för en riktigt snygg smokey eye lookJ




Oavsett om du har en eller båda av de fullständiga Naked paletter , är Naked Basics en bra grund . Med både Naked och Naked2 paletten har överdrivet många av neutrala färger i min åsikt ... men att ha en av de fullständiga Naked paletten plus basics skulle vara mitt tips, det tycker jag är en bra idé.


Men en beauty junkie som mig love love love öggonskuggor så juhh fler desto bättre:)


Senaste paletten är Naked 3

Själv har jag inte fått tag på den än, men min kompis är i London över jul så då blir det en Naked 3 till mig när hon kommer hem:)

Men till er som har dem andra två och undrar ifall ni skulle köpa denna skulle jag nog säga att ifall du gillar färger som har rosa toner, då färgerna är åt det varma hållet. Så skulle du gilla denna.
Naked Palette 2 var väldigt kall, så 3 är typ det motsatta. Men jag tror dem flesta kommer loveeeeeeeeeeee itttttt:)









Förresten så har jag även bokat en klippning på en ny salong. Jag letade ett bra tag och kom fram till 2 salonger som jag blev intresserad utav och det var salong Noir och The Hair Bar men det blev till slut The Hair bar då jag hörde mycket gott om dom. Man vet aldrig kanske hittar en riktigt grym frisör, då jag tycker Marre på Bangs är grym, men denna gång blir det något nytt, spännandeJ

Vad Tycker ni om The Hair Bar i Mood gallerian?



Bamse kramar på er





4 kommentarer:

  1. skriv gärna vad dy tyckte om the hair bar! visst finns dem bara i Mood gallerian, eller hittar man dem på andra ställen! Jag bor i Västerås och ska flytta till sthlm! och då behöver jag hitta en ny frisör.

    gott nytt år på dig från ett "Fan" av din blogg:)

    SvaraRadera
  2. visa gärna resultatet på din klippning!

    SvaraRadera
  3. Du är väldigt vacker!

    SvaraRadera