måndag 1 april 2013

*Lugnande ansiktsmask med Gurka*


Livet leker just nu!, alltså inte är det ofta man bara är glad och inget annat! Förstår ni?

Helt ärligt så är det ofta mycket som går runt i huvudet på mig och får mig att bli antingen stressad eller ledsen, och det har alltid varit en kamp om hur man ska balansera allt i livet. Men just nu är jag bara GLADJ
Men veckan kommer bli tuff med massor av arbete och i helgen ska jag åka iväg på ett frilans jobb! Så det ska bli kul men samtidigt mycket och jag hoppas att jag lever på måndag. Och slutet av April blir det även en utbildnings resa till Köpenhamn, som jag ser fram emotJ
Hoppas ni alla mår bra och tar hand om er! Ifall ni inte tar hand om utsidan och inte hinner som jag tyvärr inte haft tid med på sistone och det har min hud verkligen inte mått bra utav, MEN nu till det jag egentligen skulle skriva till erJ alltid när jag planerar något jag ska skriva till er om så blir det att jag måste skriva av mig, hoppas jag inte tråkade ut er, här kommer i alla fall det jag skulle skriva om…….

Då och då känns det skönt med en bra ansiktsbehandling som helt enkelt känns bra! 
En "mask" som kommer att lugna min stressade hud och gör att min hud känns återfuktad och fyllig! Jag har alltid älskat gurka för huden!! eftersom de lägger så stor kyleffekt på huden och ger massor av fukt, denna blandning, som jag har älskat sååå länge! är super bra, Jag har faktiskt inte gjort denna ansiktsmask på länge, så jag gjorde den i morse och tänkte att jag kunde dela med mig till erJ



Min magiska ansiktsmask ger fukt till din trötta hud och den kommer också att hjälpa till att läka huden, så blanda ihop detta och smörj ditt ansikte med detta då du känner att din hud är stressad, torr och trött!

Hope you like it Sweathearts:)

Sara´s Lugnande Gurkmask

Detta kommer du att behöva:

1, liten gurka, (lägg gurkan i frysen en stund innan)
1, matsked honung

Ner med gurkan i en mixer, se till att det inte blir en "vattnig" blandning utan den ska vara lite klumpig, "fast". Ta bort vätskan och tillsätt honung. Lägg ansiktsmasken på huden och låt sitta i ca 15-25 minuter innan du sköljer bort det. Avsluta med din kräm!






”Insider tips”

Du kan även, helt enkelt skiva gurka som du lägger på hela ansiktet och låter det sitta i 10 minuter innan du tar bort det. Du kan skölja med vatten när du är klar och återfukta som vanligt, men det är ett bra sätt att hjälpa till att absorbera ut orenheter och föra naturlig lyster till din hud.
Detta är även något många VS Angels gör, då dem vill ha en snabb "Glow"


På grund av gurkans kylande effekt, är gurkan ett trollspö för alla dina hudproblem.
Renande och återfuktande egenskaper hjälper huden oerhört mycket och gör den mjuk och smidig. Gurka är rik på vitamin A, C och folsyra, medan den hårda huden på gurkan är rik på fibrer och en rad mineraler innefattar magnesium, molybden, kiseldioxid och kalium. Dessutom har gurka kiseldioxid, ett spår ämne som bidrar kraftigt till att stärka våra bindväv. Gurka är känd för att läka många hud problem som tex en solbränna eller svullnader under ögonen. Gurka innehåller också askorbinsyra och kaffeinsyra syror som förhindrar vatten förlust, därför gurka ofta appliceras på t.ex. brännskador. 



Ha en jätte trevlig kväll:)



11 kommentarer:

  1. Dags att vakna upp ur din fantasi bubbla, du är säkert någon tönt från Tensta/Rinkeby som är avundsjuk på alla andra som lever livet på riktig

    SvaraRadera
    Svar
    1. OJOJOJJ här var det väldigt mycket hat på en gång! vet ju vem du är som skriver! men säger såhär... Synd om dig stackare!!! vilken fantasi bubbla snackar du om??? jag har den finaste familjen i världen, jag har the love of my life! och rest runt i världen jobbade i Dubai med öppna flagship butik i UAE/Dubai, tjänade mer än dig och hela din familj på en månad, äger mitt hem i Dubai och only 25 år gå läggg dig eller skaffa dig ett liv, såna som du är tragiska!!!! och tensta rinkeby kommentaren är rolig! plus jag har aldrig sagt att jag är en miljonär eller äger 50 bilar eller gift med en olje miljadär! men jag skäms inte att säga att jag jobbar häcken av mig och inte har jag sagt något annat!!! jag bara lever som jag vill leva! mina nära och kära vet och SETT hur jag lever och har det så "PLEASE" get A life"
      tragiskt verkligen!
      samma sak sa visa om min man och idag är han den mest framgångsrika människan jag känner som har vuxit så mycket både på jobb sidan och insidan! inte har jag sagt att vi bor i en mega villa i Sverige, jag vi bor i en liten söt lägenhet, vi prioterade att köpa ett ställe i Dubai som vi ville ha! sluta vara så bitter!!! sedan ifall ett riktigt liv för dig är mamma, pappa ,barn så betyder inte det att det är det för alla!

      Och sluta besök bloggen du verkar ju alltid bli så arg när du besöker den!! så kan du leva ditt "LIV" PÅ RIKTIGT!!! plus sen när är det att leva i en bubbla när man delar med sig av det man är duktig på!?

      Radera
    2. Jag tycker du är en grym tjej!!! Hoppas du inte tar
      Åt dig! Den personen har inget bättre för sig än att sitta bakom en skärm och skriva elaka kommentarer och är anonym!
      Jag läser din blogg för att du inspirerar mig och för jag älskar dina tips, så fortsätt med ett leende för du är grym och rolig!

      Radera
    3. Det är väldigt lätt att döma en bok efter omslaget, men man vet aldrig resan en person har varit på för att komma dit de är idag. Vi har alla en historia!

      Radera
    4. Den personen kanske tror att du skryter! Men jag tycker att du aldrig riktigt skriver om pengar och ytlighet på ett sätt som får dig att verka ytlig, tvärtom du skriver mycket om ödmjukhet och vad du älskar att göra och det väl inget fel att jobba OMG människan är inte klok! Och du borde vara stolt för det hårda arbetet i Dubai och det verkar även som du har finaste förhållandet då din bror sa att din man var världens finast och han fattade inte hur stor kärlek han hade för dig och allt han gjorde för dig, hela du skinner och strålar lycka! Du är grym! Det sista du gör är att leva i en bubbla! Vi som känner dig älskar dig och vet vem du är!

      10000000000000000000 PUSSSSSARRR

      Radera
    5. Tack alla för era fina ord! värmer verkligen!

      Radera
  2. Kan du skriva mer om Dermalogica produkter, använder du alltid samma produkter???

    SvaraRadera
  3. Verkligen en stackare som borde skaffa sig ett liv istället för att gömma sig bakom en dator skärm och skriva elakheter! Du själv är patetisk! Sen när är det fel att njuta av livet och leva livet, det är det alla vill göra! när du har semestrat hos sara och sett vad hon har och inte har! och överhuvudtaget lärt känna henne! då kan du prata om din "bubbla" du snackar om!

    Vi vet vem du är sosssoo och hur fint hjärta och personlighet du har! När den människan har gjort hälften av det du har gjort och då menar jag inte jobb utan hjälper andra så kan den LOSERNNNN skriva igen.

    Loveeeee
    jag kommer på din öppning ska bli jätte kul:)


    SvaraRadera
  4. You go girlllllllll!!!!!!!! Jag kan tänka mig att det är en tragisk tjej som sitter hemma och har inget bättre för sig! Synd att vi tjejer kan vara så elaka mot varandra! Men hon är väl en sån som tror alla är avundsjuka på henne:) dem som lever i en bubbla som snackar skit om andra! Jag bryr mig inte vart du bor vare sig det är i hammarbysjöstad eller förorten! Du är forfarande cool och verkar vara himla snäll och jordnära person!! Det är beundrandsvärt med tjejer som sliter och jobbar och har en passion för något!!! Keep it up sweety!!

    Kram/ Ingrid

    SvaraRadera
  5. Är det inte tröttsamt detta med att tjejer är så ”bitchiga” mot varandra och speciellt när dem får vara anonyma, av någon anledning när en tjej är vacker, framgångsrik och lycklig eller på något sätt form önskvärt andra kvinnor känner behov av att se ner på henne och slänga massa negativitet mot henne och värst är att visa tjejer försöker att få en annan att falla så hon kan stå och skratta och på så sätt må bättre genom att få andra att må dåligt!

    Jag kan med handen på hjärtat och Gud vet att jag inte talar illa om folk eller HATAR NÅGON! och vill jag säga något så gör jag det! Face to face! Bättre för annars blir det alltid missförstånd.

    Jag är för mogen och för trött, ganska tragiskt med såna personer! ber för personen att gud ska ge personen en hjärna och ett hjärta! Men en sak pappa lärt mig, låt alltid Gud hämnas för dig och det är det jag vet! Everything always comes back at you! Därför tror jag inte på att skada folk eller tala illa om folk för det kommer jävligt snabbt tillbaka och ger dig en käftsmäll ”karma” girls Karma!!!! Och NEJ jag har aldrig velat vara någon annan eller någonsin kommer vilja vara det! Speciellt inte folk som hittar på saker för att få andra att bli ledsna!
    Jag vet nu blev det lite ni inte förstår, men med detta vill jag säga ta hand om era vänner och familj och försök alltid prata ut för i slut ändan är livet kort och med hat inom sig kommer man ingenstans i livet! Därför är jag så glad för allt jag har som familj och fina vänner, speciellt min fina bror som gav mig så mycket kärlek idag att jag kände mig speciell, för jag har världens finaste bror:) och en man "to die for"

    SvaraRadera
  6. Sista gången jag säger detta!:
    Alltså INTE till någon speciell ALLMÄNT bara!!!!

    Till alla som pratar illa om andra, speciellt tjejer till andra tjejer!
    Hur missnöjd är du med ditt liv att du inte kan tolerera lycka och framgång hos andra tjejer eller människor? Eller att en annan människa, nu säger inte jag att jag är framgångsrik, jag har en lång väg kvar i mina ögon för jag vill nå till det jag vill, men för andra som dig som säkert inte har ett liv så är jag väl det eller hur??!! Jo det finns ett ord för såna personer som er! och det är svartsjuka!
    Speciellt när det kommer från personer som sitter framför en dator skärm och skriver elaka kommentarer till människor och det enda målet jag kan tänka mig är att få personen att må dålig! Men A story for you! Dina ord betyder ingenting, säger mer om dig som person!

    Snarare än att vara så ful människa! ”jag har alltid tyckt hur snygg du än är på
    utsidan, ifall du är ful på insidan kommer du alltid vara ful i andra människors ögon, hur vacker du än är!” gör något bättre med din tid!

    Jag tycker vi borde inspirera varandra och motiverar varandra. Att vi blir glada för varandra och hjälper varandra när det är svårt för i slut ändan är vi alla kvinnor i samma lag.

    Inte konstigt att inte tillräckligt många kvinnor är politiker eller att man inte ofta ser en kvinnlig president, Vi måste hålla ihop så ”we can rule the world tjejer”:)

    Anledningen till att jag är den jag är idag är för att jag jobbar hårt, och jag omger mig med positiva människor som hjälper mig att bli bättre i livet. Hellre än att hälla din negativa energi på en fullständig främling, stig av din röv, sluta läsa min blogg, och gör något positivt med din tid och energi.

    Jag har nyheter för er, livet är inte en tävling. Det kommer alltid att vara yngre, smalare, längre, vackrare, smartare, mer utbildade, rikare, mer framgångsrik, "bättre" på alla sätt än du är i dag. Det är livet. Livet är inte rättvist på något sätt. I stället för att hata främlingar. Var tacksamma för vad du har som hälsa och kärlek för det är jag och jag kan vara hemlös men utan hälsan eller kärleken runt om mig så skulle jag vara hemlös for real!

    Jag har varit med om att visa väldigt nära sig leer i ansiktet på mig och sedan får man höra att hon pratar väldigt illa om dig och vill få andra att tycka illa om mig, och därför är det bäst att bara stänga ut sådana människor för vad du än gör, så känns det som dem har bestämt sig för att ”hata” och att dem alltid är för fina för att ringa eller knacka på dörren och säga Förlåt! Och är det något jag verkligen stör mig på så är det människor som inte är mogna nog att säga ”förlåt” utan låtsas som inget har hänt, dem personerna blir nog aldrig mogna, vare sig dem gifter sig 100 gånger eller skaffar 100 barn.

    Komihåg tjejer livet är kort är det inte bättre med masssooorrrr av kärlek och värme än hat och avundsjuka!


    Kramar på er och ha en mysig dag!

    SvaraRadera